خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۰۹۹۱

نظر کوین اولری درباره آینده بازار رمزارز:

بازار رمزارز پس از بحران صرافی FTX در نااطمینانی قرار دارد

بازار رمزارز پس از بحران صرافی FTX در نااطمینانی قرار دارد

کوین اولری در مصاحبه‌ای با Insider، در مورد اقدام بعدی خود پس از ورشکستگی صرافی رمزارز FTX، شرکتی که او در آن سرمایه‌گذاری کرده بود، توضیح داد.

به گزارش تجارت‌‎نیوز ، کوین اولری، سرمایه‌گذار معروف در حوزه رمزارز و برنامه «Shark Tank»، دارایی‌های خود را به کانادا منتقل می‌کند و دیگر سرمایه‌های خود را در مبادلات غیرقانونی نگه نمی‌دارد.

صرافی FTX و بازار رمزارز

جزئیات تماس تلفنی اولری با سم بنکمن-فراید

کوین اولری، سرمایه‌گذار برنامه «Shark Tank»، سخنگو و سرمایه‌گذار در صرافی ورشکسته FTX، آخر هفته را صرف تماس‌هایی کرد تا شایعات پیرامون سم بنکمن-فراید، بنیانگذار این صرافی رمزارز را بررسی کند و مشخص کند که چه مقدار از سرمایه وی قابل بازیابی است.

اولری به اینسایدر گفت: من همه سرمایه‌ام را صفر شده در نظر می‌گیرم. مشخص نیست چه چیزی را می‌توان بازیابی کرد. اتهامات زیادی در اطراف این پرونده وجود دارد. اما صادقانه بگویم، وضعیت دشواری است. هیچ سوال مشخصی در مورد این وضعیت وجود ندارد. کوهی از دعوی قضایی در مسیر این صرافی وجود خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که Bankman-Fried تلاش می‌کند، برای بازپرداخت مشتریان خود سرمایه جمع‌آوری کند. گفتنی است، FTX هشدار داد که ممکن است بیش از ۱ میلیون طلبکار در انتظار این صرافی باشند.

به گفته اولری، فروپاشی FTX اعتماد و امنیت روانی را در حوزه رمزارز متزلزل کرده است. و در پی این بحران، اولری شروع به انتقال دارایی‌های خود به جای دیگری کرده است.

از نظر اولری، صرافی‌های غیر قانون‌گذاری شده، صرف نظر از اندازه و ابعاد آنها، ایمن نیستند، بنابراین او به صرافی رمزارز WonderFi، که توسط بورس اوراق بهادار انتاریو تنظیم می‌شود، روی آورده است. این صرافی اولین پلتفرم معاملات ارز دیجیتال در بورس تورنتو است.

اولری گفت: ما اطمینان داریم که محیط نظارتی در کانادا حساب‌ها را به درستی بررسی می‌کند. من نمی‌توانم در حال حاضر مکان دیگری بر روی زمین امن‌تر از کانادا پیدا کنم.

تماس تلفنی با بنکمن-فراید

اولری گمان نمی‌کند که بازار رمزارز هنوز به نتیجه‌ای نهایی برای سرنوشت صرافی FTX رسیده باشد، این مسئله نشان‌دهنده یک تغییر آشکار نسبت به دو سال و نیم پیش است، زمانی که تیم مدیریت FTX برای ترتیب دادن یک جلسه 30 دقیقه‌ای به وی مراجعه کردند.

این دیدار که تبدیل به یک ناهار سه ساعته شد. اولری با والدین بنکمن-فراید، که هر دو وکیل بودند، ملاقات کرد و با دیدن سایر سرمایه‌گذاران بزرگ جهانی که از FTX حمایت می‌کردند، اعتماد بیشتری نسبت به این صرافی به دست آورد.

در حالی که طبق گزارش‌ها، تنظیم‌کننده‌های فدرال در حال بررسی پرونده FTX و سایر صرافی‌ها هستند، بنکمن فراید هفته گذشته از سمت مدیرعاملی استعفا کرد.

اولری افزود: بنکمن فراید یک دانشمند است. او احتمالاً یکی از ماهرترین معامله‌گران ارزهای دیجیتال در جهان است و به همین دلیل من بسیار تحت تأثیر وی قرار گرفتم.

با توجه به زیرکی او، اولری باورش سخت است که بنکمن فراید متوجه خطرات کار خود نبوده باشد، زیرا گزارش‌ها می‌گویند بنکمن فراید میلیاردها وجوه مشتری FTX را به شرکت تجاری خود، Alameda Research، منتقل کرده است.

اولری گفت که پنج شنبه گذشته را صرف تماس‌های سرمایه‌گذاران احتمالی در FTX کرده است. به گفته اولری، صندوق‌های دارایی دولتی بین 6 تا 8 میلیارد دلار درخواست داشتند.

با این حال، اولری معتقد است که اگر یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقل یا خریدار دیگری تقریباً 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود، سایر سرمایه‌گذاران نیز دوباره احساس امنیت می‌کردند و دارایی‌های خود را در FTX نگه می‌داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.