خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۸۱۵۲

آموزش بورس از صفر تا صد با آکادمی پارسیان بورس + فیلم

آموزش بورس از صفر تا صد با آکادمی پارسیان بورس + فیلم

برای اینکه در بازار بورس بهترین نتیجه را به دست آورید باید با این مفهوم آشنا باشید. به یاد داشته باشید که این بازار تنها برای کسانی سودمند است که از دانش و تجربه کافی در سرمایه‌گذاری برخوردار باشند. با آموزش بورس از صفر تا ۱۰۰ در کنار شما هستیم.

این روزها هرکجا که بروید صحبت از بورس و سرمایه‌گذار در بازار سهام در میان است. اخبار بازار سرمایه در این روزهای کرونایی که از مردم را خانه‌نشین کرده است از همه‌جا به گوش می‌رسد. احتمال این‌که این اخبار شما را نیز به فکر سرمایه‌گذاری در این بازار انداخته باشد، بسیار زیاد است. ورود به بازار بورس در کنار ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری در این بازار به اقدامات دیگری نیز نیاز دارد.

شما برای اینکه بهترین نتایج را از بازار بورس بگیرید باید بدانید که سرمایه‌گذاری در بازار بورس به آموزش زیادی نیاز دارد. برای اینکه در این بازار بهترین نتیجه را به دست آورید باید با مفهوم بورس آشنا باشید. به یاد داشته باشید که بازار بورس تنها برای کسانی سودمند است که از دانش و تجربه کافی در سرمایه‌گذاری برخوردار باشند. در ادامه در آکادمی پارسیان بورس با آموزش بورس از صفر تا صد در کنار شما هستیم. پس از مطالعه این مقاله درک بهتری از چگونگی فعالیت در این بازار خواهید داشت.

چرا باید آموزش بورس از صفر را جدی بگیرید؟

بازار بورس از آن آوازهایی که از دور خوش به نظر می‌رسد. واقعیت این است که بدون آموزش کافی هیچ شانسی برای موفقیت در این بازار نخواهید داشت. اگر به دنبال کسب سود بیشتر در این بازارها هستید باید بدانید که تنها کسانی در این بازار برنده هستند که می‌دانند در کجا حضور دارند.

قبل از اینکه قدم به دنیای پرفرازونشیب بورس بگذارید، باید بدانید که این بازار در کنار سود سرشار، زیان‌هایی را نیز در پی دارد. قربانیان معامله‌هایی که با شکست مواجه می‌شوند، غالباً کسانی هستند که به‌تازگی فعالیت در این بازار را تجربه کرده‌اند. بازار بورس از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. حقیقت این است که به این سادگی نمی‌توانید بهترین شرکت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. افراد بسیاری با شنیدن مزایای سرمایه‌گذاری در این بازار وارد بورس شده‌اند؛ آیا شما نیز از آن دسته از افراد هستید؟

مزایای آموزش سرمایه‌گذاری در بورس در آکادمی پارسیان بورس

سرمایه‌گذارهای تازه‌وارد با شنیدن وعده‌های رنگارنگ بورس وارد این بازار می‌شوند. واقعیت این است که اگر راه‌ورسم معامله در بورس را بدانید پس از مدتی به سود قابل‌توجهی دست پیدا می‌کنید. در ادامه با برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در بازار آشنا می‌شوید.

افزایش سود با آموزش بورس از صفر

کسانی که به بازار بورس روی می‌‌آورند غالبا به دنبال کسب دونوع سود هستند. سود نقدی که با عنوان DPS شناخته می‌شود و سود ناشی از افزایش ارزش سهام شرکت‌ها. سرمایه‌گذار در این حالت ظرف مدت بسیار کوتاهی ثروت چشمگیری را به جیب می‌زند. سود نقدی در نوساناتی که در بازار در جریان است به سرمایه‌گذار می‌رسد و سود ناشی از افزایش ارزش هسام نیز پس از پایان سال مالی.

1WEF

افزایش نقدینگی

امکان خریدوفروش دارایی در این بازار در مقایسه با دیگر بازارها به‌مراتب ساده‌تر است. تنها چیزی که برای معامله در این بازار نیاز دارید، یک کد سرمایه‌گذاری و ثبت سفارش در ساعات فروش سریع‌ترین مسیر دسترسی به سرمایه در بازار است.

معافیت مالیاتی

در آکادمی پارسیان بورس می‌آموزید که یکی از بزرگ‌ترین عواملی که سرمایه‌گذاران را به حضور در بازار بورس دعوت می‌کند، همین گزینه است. سرمایه‌گذار هیچ بخشی از سود دریافتی را به‌عنوان مالیات پرداخت نمی‌کند.

افزایش آگاهی

در بورس همه اطلاعات در یک سامانه دقیق گردآوری شده و در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته می‌شود. پیش‌ازاین که برای خریدوفروش وارد عمل شوید می‌توانید عملکرد دیگر سرمایه‌گذاران بازار را زیر نظر بگیرید و تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

فرار از تورم

در بازار بورس شرکت‌هایی وجود دارند که تحت تأثیر تورم به سود می‌رسند. سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها از کاهش ارزش دارایی سرمایه‌گذار جلوگیری می‌کند.

سود بیشتر از بانک

سرمایه‌گذاری در بورس قابل‌مقایسه با سرمایه گذاری در بانک نیست. به یاد داشته باشید که بانک‌ها در بهترین حالت سالانه سودی برابر با ۱۸ تا ۲۲ درصد را به دارایی شما اختصاص می‌دهند. این در حالی است که در بازار بورس این امکان وجود دارد که روزانه تا ۵ درصد به دارایی شما افزوده شود.

تحصیلات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بورس

درست است که باید برای سرمایه‌گذاری در این بازار آموزش ببینید، اما این بدان معنا نیست که کسانی که از تحصیلات بالایی برخوردار نیستند نمی‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. صرف‌نظر از میزان تحصیلات و رشته تحصیلی در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنید. پس از مدتی بهتر از دانش‌آموخته‌های رشته‌های مرتبط با بورس با مفاهیم بازارهای مالی آشنا هستید.

جالب اینجاست که برخلاف تصور عمومی حتی کسانی که فاقد مدرک دیپلم هستند نیز می‌توانند از خدمات آفلاین بورس استفاده کنند. بسیاری از کسانی که به موفقیت‌های بزرگی در بازار سرمایه دست پیدا کرده‌اند، تحصیلات بالایی ندارند. برای استفاده از این خدمات بهتر است با کارگزاری خود در تماس باشید. اما آیا می‌دانید منظور از کارگزاری چیست؟

2erfgh

کارگزاری چیست؟

کارگزاری جانشین بانک در سیستم بورس است. برای ثبت‌نام در بورس باید به یکی از این کارگزاری‌های مراجعه کنید. اگر به این فکر هستید که چه دلیل برای استفاده از خدمات این مراکز وجود دارد، باید به شما بگویم که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی وارد بازار بورس شود. تمام کسانی که وارد بازار می‌شوند باید از یک کارگزاری برای ورود به بازار استفاده کرده باشند. درواقع حضور این مراکز به‌عنوان واسطه ضروری است. این واسطه‌ها هستند که امکان فروش دارایی‌های شما را به وجود می‌آورند. آن‌ها در ازای خدمات خود کارمزدهایی را نیز در نظر می‌گیرند.

کارشناسان حاضر در کارگزاری‌های از تجربه خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار بورس برخوردار هستند. آن‌ها بازار کالا را به‌خوبی می‌شناسند. این مراکز سفارش مشتریان را ثبت، امکان استفاده از بازارهای خارج از بورس، اوراق بهادار و معاملات آتی را نیز میسر می‌کنند. این روزها کارگزاری‌ها در کنار این خدمات خدماتی از قبیل انجام معاملات اینترنتی و برخط را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند.

ثبت ‌نام در بورس

اولین گام برای ورود به دنیای بورس ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی است. کد بورسی چیزی شبیه به کد ملی است. کد بورسی عددی ۵ رقمی به همراه سه حرف اول نام خانوادگی شماست. برای انجام معاملات در بورس کالا و بورس انرژی به کدها بورسی متفاوت نیاز خواهید داشت.

در ادامه باید برای احراز هویت وارد عمل شوید. دراین فرایند اطلاعات مربوط به هویت واقعی شما بررسی می‌شود. برای احراز هویت از شیوه آنلاین یا غیرحضوری و شیوه حضور استفاده کنید. در نهایت باید کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید. سعی کنید کارگزاری معتبری را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که زمانی بهترین کارگزاری را انتخاب کرده‌اید که بهترین خدمات را در ازای پرداخت کمترین دستمزد دریافت می‌کند. اکنون شما باید کار خود را به‌عنوان سرمایه‌گذار درست انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در این راه باید توانایی تحلیل بازار بورس را داشته باشید.

اگر نمی‌توانید به علت رفتارهای بازار پی ببرید، قادر به درک کردن بازار نیستید. در این حالت هر تصمیمی که بگیرید، محکوم به شکست خواهد بود.

تحلیل‌های کاربردی بورس

اگر اهمیت یادگیری تحلیل‌های کاربردی بورس را نادیده گرفته‌اید، بهتر است بورس را فراموش کنید. اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری در این بازار را به‌خوبی بیاموزید، برای یادگیری بورس باید تحلیل‌های کلیدی را نیز بشناسید. در ادامه با مهم‌ترین تحلیل‌های بورس آشنا می‌‌شوید.

تحلیل تکنیکال

دراین تحلیل می‌آموزید که تاریخ همواره تکرار می‌شود؛ بنابراین بهترین همه‌چیز در نمودارهای بورس نمایان است. در این روش سرمایه‌گذار رفتار قیمت سهام و سرمایه‌گذاران را در برهه‌های تاریخی متفاوت زیر نظر می‌گیرد. در ادامه معامله گر با پیداکردن الگوهایی این رویه را برای آینده نیز مدنظر قرار می‌دهد. از این شیوه برای تحلیل عملکرد بسیاری از بازارها استفاده می‌شود.

تحلیل بنیادی

برای آموزش معامله‌گری در بورس باید این تحلیل را بیاموزید. در این حالت باید به بررسی ارزش واقعی سهام و اوراق بهادار پی ببرید. هدف از این تحلیل‌ها شناسایی ارزش واقعی سهام است. در این تحلیل وضعیت تاریخی سهام مدنظر قرار می‌گیرد. از طرفی حاشیه سود، رشد آینده سهام و درآمد کلی شرکت در نظر گرفته می‌شوند.

با درنظرگرفتن این روش‌های تحلیل بهترین راه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این بهتر است تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. به‌این‌ترتیب همواره از شانس کاهش ضررهای احتمالی برخوردار هستید. در دنیای بورس سرمایه‌گذاری سبدی که برای نگهداری تخم‌مرغ‌های خود انتخاب می‌کنید با نام سبد پرتفوی شناخته می‌شود.

پرتفوی چیست؟

پورتفوی به مدیریت دارایی شما گفته می‌شود. در این حالت شما دارایی خود را برای خرید سهام یک شرکت یا یک بازار خاص صرف نمی‌کنید. در این حالت سرمایه‌گذار از گزینه‌های متفاوتی برای تنظیم سبد دارایی خود استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب اگر یکی از سرمایه‌گذاری‌ها با شکست روبه‌رو شود، دیگر دارایی‌های سرمایه‌گذار در امنیتی به سر می‌برند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌تواند سود بسیاری را برای شما در پی داشته باشد. چرا که باتوجه‌به تنوع بالای بازار سرمایه امکان چیدمان سبد پرتفوی به بهترین شکل ممکن میسر شده است. برای اینکه از بازار بهترین فرصت را ببرید، بهتر است عرضه اولیه سکه را از دست ندهید.

34ertgh

عرضه اولیه سهام چیست؟

اگر به‌تازگی وارد بازار بورس شده‌اید، باید بدانید که بازار بورس سرشار از موقعیت فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند شما را حیرت‌زده کند. در بازار بورس شرکت‌هایی که برای نخستین‌بار سهام خود را به فروش می‌گذارند، با نام عرضه اولیه شناخته می‌شوند. در این حالت سهام مورد نظر پیش‌ازاین در هیچ بازار دیگری عرضه نشده است. چنین شرکت‌هایی به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. ازآنجایی‌که این شرکت‌ها عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته‌اند. این شرکت‌ها اجازه خریدوفروش سهام خود را در بازار بورس خواهند داشت. سهام با تخفیف ویژه‌ای به فروش می‌رسد، خریدار می‌تواند از فردای خرید سهام برای فروش سهام وارد عمل شود.

روش‌های سرمایه‌گذاری

در آکادمی پارسیان بورس می‌آموزید که سرمایه‌گذارها به دو شیوه می‌توانند در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند:

مستقیم

در روش مستقیم باید شخصاً مسئولیت مدیریت دارایی خود را بر عهده بگیرید؛ بنابراین در این حالت باید از دانش و تجربه کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار باشد.

غیر مستقیم

در این حالت سرمایه‌گذار به‌خوبی با ناتوانی‌های خود آشناست و شخصاً برای خریدوفروش سهام وارد عمل نمی‌شود. در این حالت سرمایه‌گذار بدون اینکه زمان زیادی را در بازار سهام سپری کند، با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد گردان‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مدیر صندوق درباره سرمایه‌گذاری دارایی شما تصمیم می‌گیرد.

این نکته را به یاد داشته باشید که در این حالت شانس شما برای رسیدن به سود بیشتر است. در روش دیگر سبد گردان‌ها سرنوشت سرمایه شما را در دست دارند. آن‌ها افراد با تجربه‌ای هستند که مسئولیت خریدوفروش و مدیریت سهم شما را برعهده دارند. این افراد پیش از آن که مدیریت دارایی شما را به عهده بگیرند، باید میزان ریسک‌پذیری شما را بدانند؛ بنابراین با خودتان روراست باشید.

در آخر

سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌تواند مزایای بسیار برای شما در پی داشته باشد. برای پی‌بردن به ماهیت و حقیقت بازار بورس باید شخصاً دست‌به‌کار شوید. اما هر اشتباه کوچک شما می‌تواند منجر به ازدست‌رفتن بخش زیادی از سرمایه شما شود. برای شناخت بهتر بازار سرمایه بهتر است آموزش رایگان بازار بورس از صفر تا ۱۰۰ را در نظر بگیرید. آموزش بورس از پایه می‌تواند شما را با خطرات احتمالی بازار بورس آشنا کند.

این نکته را در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بورس فراموش نکنید. این آموزش‌ها شما را در تابلوخوانی و دیگر تحلیل‌‌های بازار بورس یاری می‌کند. در نتیجه به‌زودی شما به یک نوسان‌گیر در بورس تبدیل می‌شوید که با چند و چون بازار بورس آشناست. آموزش همان نکته‌ای است که شما را از دیگر سرمایه‌گذارهای بازار بورس متمایز می‌کند. با ما در آکادمی پارسیان بورس حرفه‌ای بودن را زندگی می‌کنید. سرمایه‌گذاری را می‌آموزید و از حضور در این بازار سود می‌برید. جهت شرکت در دوره جامع آنلاین آکادمی پارسیان بورس می توانید با شماره ۰۹۱۵۳۲۰۱۳۷۴ تماس بگیرید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.