کد مطلب: ۱۱۹۹۷۶

رشد ۳۱ درصدی پرت گاز در ایران

رشد ۳۱ درصدی پرت گاز در ایران

بانک جهانی از رشد ۳۱ درصدی هدر رفت گاز در میادین نفت و گاز ایران خبر داد و اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ معادل گاز وارداتی از ترکمنستان در میادین نفت و گاز ایران دود شد.  بانک جهانی در گزارشی از وضعیت هدر رفت گاز طبیعی در میادین نفت و گاز جهان اعلام کرد روند

بانک جهانی از رشد ۳۱ درصدی هدر رفت گاز در میادین نفت و گاز ایران خبر داد و اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ معادل گاز وارداتی از ترکمنستان در میادین نفت و گاز ایران دود شد.

بانک جهانی در گزارشی از وضعیت هدر رفت گاز طبیعی در میادین نفت و گاز جهان اعلام کرد روند افزایشی انتشار گاز در میادین نفت و گاز جهان از سر گرفته شده است.

در حالی که بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی پرت گاز در میادین نفت و گاز جهان با کاهش 20 درصدی طی سال های 2005 تا 2012 مواجه شده بود در سال های 2013 تا 2015 شاهد رشد پرت گاز در میادین نفت و گاز جهان بوده ایم به طوری که در سال 2013 بالغ بر 141 میلیارد مترمکعب، در سال 2014 بالغ بر 145 میلیارد مترمکعب و در سال 2015 نیز 147 میلیارد مترمکعب گاز در میادین نفت و گاز به هدر رفته است.

افزایش تولید نفت در آمریکا و عراق مهمترین عامل افزایش انتشار گاز از میادین نفت و گاز جهان در فاصله سال های 2013 تا 2015 عنوان شده است.

بر اساس این گزارش روسیه جایگاه نخست جهان از نظر پرت گاز را در سال 2015 داشته است و در این سال بالغ بر 21 میلیارد مترمکعب گاز از میادین نفت و گاز این کشور به هدر رفته است. عراق با 16 میلیارد مترمکعب در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در ایران نیز میزان هدر رفت گاز از میادین نفت و گاز این کشور در سال میلادی گذشته 12 میلیارد مترمکعب، تقریبا معادل گاز وارداتی ایران از ترکمنستان، برآورد شده است. ایران از این نظر در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.

هدر رفت گاز از میادین نفت و گاز ایران در سال 2013 بالغ بر 9.1 میلیارد مترمکعب بوده که بدین ترتیب در سال 2015 شاهد رشد 31 درصدی هدر رفت گاز نسبت به دو سال قبل از آن بوده ایم. میزان هدر رفت گاز در ایران طی سال 2014 نیز حدود 12 میلیارد مترمکعب بوده است.

آمریکا با 11.99 میلیارد مترمکعب و ونزوئلا با 9 میلیارد مترمکعب در رتبه های چهارم و پنجم از نظر انتشار گاز از میادین نفت و گاز خود قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در میان کشورهای جهان نیجریه طی سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در جلوگیری از هدررفت گاز در میان نفت و گاز خود داشته است. در سال 2013 بالغ بر 18 میلیارد مترمکعب گاز در میادین انرژی این کشور به هدر رفت اما این رقم در سال 2015 به 8 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.