خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۸۹۲۰

درخواست عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای از مهمانان

درخواست عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای از مهمانان

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها، درخواست برای اجاره مکانی جهت اقامت هم رشد چشمگیری پیدا کرده است.

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها، درخواست برای اجاره مکانی جهت اقامت هم رشد چشمگیری پیدا کرده است. از آنجایی که تب سفرهای نوروزی به جزیره ها، شهرهای ساحلی یا شمالی بسیار شدیدتر است، اجاره ویلا یکی از دغدغه‌های بسیاری از میهمانان خواهد بود، و ممکن است در مواقعی، شاهد درخواست‌های عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای از مهمانان باشند که برخی از آنها منطقی به ‌نظر نمی‌رسند!. در ادامه این مطلب، این درخواست‌ها را ذکر و راه‌های مقابله با آنها را هم بررسی خواهیم کرد.

نکاتی که مهمانان باید به هنگام اجاره کردن ویلا بدانند

قبل از اجاره هرگونه ملکی اعم از اجاره کردن ویلا لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید تا مورد سوءاستفاده مالک و‌ یا واسطه قرار نگیرید. تقریبا همه افراد با قوانین هتل‌ها مانند حداکثر ظرفیت مجاز افراد در هر اتاق، هزینه کنسلی و غیره آشنایی دارند.

قوانینی برای اجاره ویلا یا سوئیت‌های شخصی هم وجود دارند، اما کمی متفاوت‌تر هستند. برای همین لازم است قبل از اجاره اقامتگاه شخصی، برخی از مسائل را بین خودتان و صاحب ملک شفاف‌سازی کنید. برخی از این قوانین و نکات که باید قبل از اجاره ملک از آنها آگاه باشید، شامل موارد زیر است:

· قبل از به توافق رسیدن با صاحب ملک در رابطه با قیمت اجاره حتما در صورت کاهش تعداد نفرات، از استرداد مبلغ یا کاهش هزینه پرس‌وجو کنید.

· هر سوالی در رابطه با هزینه کنسلی اجاره ویلا دارید، چه از طرف صاحب ویلا و چه از طرف خودتان، بپرسید.

· اگر ویلایی که اجاره می‌کنید شامل تجهیزات مختلفی همانند کولر گازی، ماشین لباسشویی، استخر و غیره است، مطمئن شوید که این تجهیزات سالم هستند؛ یا در صورت وجود هرگونه نقص و عیب، امکان تعمیر و تغییر آنها در توافقنامه وجود داشته باشد.

· از زمان ورود و تخلیه آگاهی لازم را کسب کنید. همچنین درباره نیم‌شارژهای ورود و خروج با صاحب ملک به توافق برسید. این کار به شما کمک می‌کند در صورت تخلیه زودتر یا دیرتر از زمان موعد، وضعیت مشخصی داشته باشید.

· در برخی از سوئیت‌ها و ویلاها، شرایطی مبنی بر عدم نگهداری حیوان خانگی، مهمانی گرفتن یا استعمال دخانیات وجود دارد. حتما این شرایط را از صاحب ملک پرس‌وجو کنید.

درخواست‌های عجیبی که ممکن است مالکان ویلا از مهمانان بخواهند

برخی از مالکان ویلاهای اجاره‌ای، برای اجاره ویلا شرایط و درخواست‌های عجیبی از مهمانان دارند که در این بخش به بررسی آنها می‌پردازیم:

افزایش اجاره

یکی از درخواست‌های مالکان ویلاهای اجاره‌ای از مهمانان، افزایش اجاره به بهانه‌های مختلف است. اگر شرایط مالک و مهمان برای اجاره واضح و روشن نباشند، احتمال اینکه مالک ویلا برای موارد مختلف درخواست افزایش اجاره کند، وجود دارد.
در اجاره ویلا رامسر حتما این مورد را بررسی کنید.

عدم رفت‌وآمد

برخی از مالکان برای اجاره ملک ویلایی شرط عدم رفت‌وآمد را برای مهمان در نظر می‌گیرند. این شرط برای افرادی که قصد برگزاری مهمانی در ویلا دارند، ممکن است عجیب باشد. برخی از مالکان حتی در صورتی که مستاجر یک یا دو مهمان در طول روز داشته باشد، شکایت می‌کند و درخواست افزایش اجاره ویلا را خواهند داشت.

رفت‌وآمد در ساعت معین

یکی دیگر از درخواست‌های عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای از مهمانان، رفت‌وآمد آنها در ساعاتی معین است. به‌ عبارت دیگر، مالک تعیین می‌کند که مهمانان چه ساعتی از ویلا خارج و وارد شوند. درصورتی هم که مهمانان به این امر توجه نکنند، ممکن است مالک از آنها درخواست وجه بیشتری بابت اجاره کند‌.

عدم استفاده از امکانات ویلا

درخواست عجیب دیگر مالکان ویلاهای اجاره‌ای، عدم استفاده مهمانان از امکانات موجود در ویلا است. در این حالت و طبق درخواست مالک، مهمانان یا همان مستاجرین اجازه استفاده از امکانات و تجهیزات مختلف ویلا مثل استخر، آشپزخانه و غیره را نخواهند داشت. بررسی این مورد به خصوص در اجاره ویلا کردان با امکانات کامل بسیار مهم است.

شرایط خاص برای کنسلی

هر مالکی برای کنسل شدن اجاره ویلا از طرف مهمان، شرایط خاصی برای کنسلی در نظر می‌گیرد. درخواست عجیبی که یک مالک ویلا می‌تواند از مهمان داشته باشد، عدم استرداد مبلغ اجاره به ‌صورت کامل است.

به عبارت دیگر، اگر در هر لحظه تصمیم به کنسل کردن اجاره داشته باشید، کل مبلغ اجاره را باید به ‌عنوان جریمه کنسلی به مالک پرداخت کنید.

اقامت برای مدت معین

در برخی مواقع معین، مالک برای مهمان تعیین می‌کند که تا چه موقع حق اقامت در ویلا را داشته باشد. به‌ عنوان مثال، اگر شما برای یک هفته اقامت در ویلا برنامه‌ریزی کرده باشید، ممکن است با درخواست اقامت سه روزه مالک ویلا مواجه شوید.

حتی امکان دارد مالک برای افزایش مدت اجاره ویلا درخواست مبلغ بیشتر برای کرایه داشته باشد.

سن مشخص برای کودکان و دریافت هزینه اضافه بابت اسکان آنها

ممکن است ویلایی که برای اجاره انتخاب کرده‌اید، شرط عدم حضور کودک داشته باشد. در این صورت، مالک ویلا می‌تواند از شما بخواهد بابت اسکان کودکان هزینه اضافه پرداخت کنید.

پرداخت همه وجه اجاره به‌طور یکجا

برخی مالکین برای اجاره ویلا، از مهمانان درخواست می‌کنند که تمام وجه اجاره را به‌ صورت کامل و قبل از دریافت کلید پرداخت کنند. این درخواست از آنجایی عجیب است که به ‌طور معمول، مهمانان برای اجاره اقامتگاه، می‌توانند مقداری از وجه را به هنگام ورود و مابقی را پس از پایان مدت اقامت پرداخت کنند.

راه‌ مقابله با درخواست‌های عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای

مهم‌ترین راه برای مقابله با درخواست‌های عجیب مالکان ویلاهای اجاره‌ای، اجاره کردن ویلا از طریق منابع موثق و قابل اعتماد است. با انجام مراحل اجاره از طریق سایت‌های جامع رزرواسیون نظیر جاباما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ویلای مورد نظر شما بدون هیچ مشکلی به شما تحویل داده خواهد شد.

این سایت‌های معتیر، مراحل قانونی اجاره اقامتگاه را برای شما انجام می‌دهند و شما فقط زحمت انتقال به آن را خواهید کشید! مزیت دیگر اجاره ویلا و اقامتگاه خصوصی به صورت آنلاین، این است که شما تنها با چند کلیک می‌توانید ویلاهای قابل اجاره در شهر و منطقه مورد نظر خود را ببینید و انتخاب کنید.

از طریق سایت‌های معتبر امکان مشاهده عکس ویلا، شرایط مالک ویلا، آدرس دقیق، امکانات ویلا، قیمت اجاره و غیره نیز وجود دارد. شما می‌توانید موارد را بررسی و ویلای مناسب با شرایط خودتان را رزرو کنید.

جمع‌بندی

اجاره ویلا از یک مالک معتبر کار چندان ساده‌ای نیست. گاهی مواقع با مالکینی مواجه می‌شوید که درخواست‌های عجیب و بعضا غیرمنطقی را برای اجاره به شما پیشنهاد می‌دهند و شما چاره‌ای جز قبول آنها ندارید.

ضمن اینکه باید زمان و انرژی بسیاری را صرف کنید تا ویلای مناسب با شرایط اجاره مناسب‌تر را پیدا کنید. جاباما به شما کمک می‌کند تا در زمان بسیار اندک، با صرف هزینه کم و بدون واسطه، ویلای مناسب را برای اجاره، بدون مواجه شدن با درخواست‌های عجیب، پیدا و رزرو کنید، آن هم تنها در چند دقیقه!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.