کد مطلب: ۳۳۳۰۵۸

کارت قرمز اینستاگرام برای کاربران و لایک‌های جعلی

کارت قرمز اینستاگرام برای کاربران و لایک‌های جعلی

طی روزهای گذشته خبری از سمت یکی از اپلیکیشن معروف و محبوب مردم جهان «اینستاگرام» منتشر شد. اینستاگرام طی یک اطلاعیه رسمی خبری مبنی بر مسدود کردن پیج‌های فیک و از بین بردن لایک‌های جعلی منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این اطلاعیه رسمی، علت این کار در دو دلیل اصلی خلاصه شده است. اولین دلیل این شرکت، ساخت اکانت‌های فیک متفاوت توسط کاربران مختلف عنوان شده که به نوعی اعتبار اینستاگرام را خدشه‌دار می‌کند. دومین دلیل متوقف کردن کار شرکت‌هایی که در زمینه فروش فالوئر و لایک فیک فعالیت می‌کنند، عنوان شده است.

اینستاگرام در این اطلاعیه از کاربرانی که در گذشته از خدمات این گونه شرکت‌ها استفاده کرده‌اند؛ تقاضا شده سریع‌تر نسبت به تغییر رمز اکانت رسمی خود اقدام کنند تا حساب کاربری آنها توسط شرکت‌های مزبور دیلت اکانت نشود.

اطلاعیه رسمی اینستاگرام در شبکه مجازی، خیلی‌ها را به تکاپو انداخت. حتی در مواردی دیده شد افرادی که با فالوئرهای فیک مشغول فعالیت بودند با عنوان کردن بحث «هک شدن» از ادامه فعالیت در پیج خود سرباز زدند و سراغ ساخت و خرید پیج‌های جدید با فالوئرهای واقعی رفتند.

محمدامین توکلی، یکی از کارشناسان حوزه استارتاپ‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز و در تحلیل این موضع اینستاگرام، به هوشمند شدن این اپلیکیشن و توجهش به دیتای حقیقی اشاره می‌کند و عنوان می‌کند: به نظرم مبنای سئو و دیجیتال مارکتینگ هم باید به «صداقت» منتهی شود. نکته‌ای که روسای اینستاگرام دنبالش هستند، همین صداقت و دیتای حقیقی است. قطعا خرید فالوئر و لایک فیک مسبب ردوبدل شدن دیتای غیرحقیقی می‌شود و همین ناراحتی شرکت‌های خدمت‌دهنده را در پی دارد.

وی ادامه می‌دهد: چند سالی است اینستاگرام به تجهیزات هوش مصنوعی و روبات مجهز شده است. در برنامه‌نویسی هوش مصنوعی و روبات‌ها، به آنها سرفصل‌هایی مبنی بر اینکه چه حرکاتی می‌تواند دروغین باشد، داده شده است.

خرید فالوئر و لایک اینستاگرام

روبات‌های اینستاگرام کاربران و لایک‌های جعلی را حذف می‌کنند.

توکلی اضافه می‌کند: روبات بر حسب برنامه‌ زمانی که میزان لایک، فالوئر و حتی دایرکت شخصی، بیش از حد نرمال باشد حساب کاربری شخص را بلاک و ریپورت می‌کند. حتی بسیاری از پیج‌هایی که درصد بالایی از فالوئرهایشان فیک بوده را تشخیص داده، بلاک ریپورت یا با مسدود کردن موقت، فعالیت حساب کاربری را متوقف می‌کند تا تکلیفش روشن شود و به فعالیت نرمال بازگردد. اگر این موارد بیش از چند بار تکرار شود و روبات ایسنتاگرام تشخیص دهد فعالیت این پیج بیش از حد نرمال فعالیت طبیعی یک شخص عادی است، با مسدود کردن همیشگی به فعالیت حساب کاربری پایان می‌دهد.

او تصریح می‌کند: البته این مورد فقط به پیج‌هایی که فالوئر و لایک فیک می‌خرند، محدود است. صفحات سلبریتی‌ها یا آدم‌های شناخته‌شده‌ای که به صورت نرمال و عادی فالوئر می‌گیرند و لایک می‌خورند، از این قائده مستثنی هستند.

با این اوصاف و با بالا رفتن علم و دانش و سلطه روبات‌ها و هوش مصنوعی بر کنترل نوع فعالیت کاربران فضای مجازی باعث شده منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آتی پیج کدام افراد معروف و مشهور با کاهش تعداد فالوئر همراه خواهد بود و خطر حذف فالوئر و لایک از بیخ گوش چه کسانی رد خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو شبکه های اجتماعی چون عدد دنبال‌کننده ارزش حساب میشه انواع بیزینس ها کنارش ایجاد شده؛از خریدو فروش فالوور و لایک فیک اینستاگرام تا انواع ابزارهای مدیریتی واسه جذب فالوور