کد مطلب: ۴۳۸۳۴۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

چطور بحران کرونا موجب افزایش استفاده از فیلترشکن در ایران و جهان شد؟

چطور بحران کرونا موجب افزایش استفاده از فیلترشکن در ایران و جهان شد؟

گزارش‌ها از شرکت Atlas VPN نشان می‌دهد، در هفته دوم مارس و با گسترش بیشتر ویروس کرونا، میزان استفاده از فیلترشکن در بسیاری از کشورها افزایش یافته است. اما دلیل این رشد چیست؟

شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در کشورهای مختلف منجر به افزایش استفاده از فیلترشکن و وی‌پی‌ان شده است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت Atlas VPN به‌تازگی داده‌هایی را از ۵۰ هزار کاربر هفتگی خود مورد بررسی قرار داده است. بر اساس این داده‌ها، تعداد کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کردند، در هفته منتهی به ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در مقایسه با هفته قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است.

داده‎‌های این شرکت نشان می‌دهد، در ایتالیا، کشوری که بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در اروپا دارد، در هفته گذشته میزان استفاده از فیلترشکن ۱۱۲ درصد رشد کرده است. در آمریکا که تا هفته گذشته، نرخ مبتلایان رشد چندانی نداشت و هنوز قرنطینه آغاز نشده بود، استفاده از فیلترشکن ۵۳ درصد در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یافت.

در ایران این رقم ۳۸ درصد است و روسیه و اسپانیا هم با رشد ۳۶ درصدی در مقایسه با هفته گذشته میلادی در جایگاه چهارم ایستاده‌اند.

نمودار زیر رشد استفاده از فیلترشکن را در برخی کشورها نشان می‌دهد:

فیلترشکن

بحران کرونا موجب رشد استفاده از فیلترشکن در بسیاری از کشورها شد.

اما دلایل رشد استفاده از فیلترشکن در این روزها چه بوده است؟

اول آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد در قرنطینه هستند. تمامی اجتماعات عمومی لغو شده، مدارس، رستوران‌ها و کارخانه‌ها تعطیل هستند.

با ماندن در خانه، بسیاری از مردم زمان بیشتری را به محتوای آنلاین اختصاص داده و به‌تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌پردازند. با این حال، محبوب‌ترین سرویس‌های آنلاین از جمله نتفلیکس یا بی‌بی‌سی، محدودیت‌های جغرافیایی برای استفاده از خدماتشان اعمال کرده‌اند.

استفاده از وی‌پی‌ان یا فیلترشکن اما به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر محدودیت‌های جغرافیایی غلبه کرده و به تماشای محتوای مورد علاقه خود بپردازند.

علاوه بر آن، بسیاری از کارمندان در حال حاضر از طریق دورکاری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از هک شدن پرونده‌های حساس شرکت‌ها، به‌ آنها توصیه شده تا از وی‌پی‌ان استفاده کنند.

نکته جالب‌تر آنکه بسیاری از شرکت‌ها برای حمایت از مردم ایتالیا خدماتی رایگان به آنها ارائه می‌دهند.

مردم در دیگر کشورهای جهان با استفاده از وی‌پی‌ان و تغییر IP خود، وانمود می‌کنند که در ایتالیا هستند تا از سرویس‌های رایگان شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چجوری باید فیلترشکن خوب پیدا کنم