کد مطلب: ۳۱۴۹۷۱

تصویب بسته ۱۴بندی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

تصویب بسته ۱۴بندی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب بسته ۱۴ بندی در این حوزه برای مقابله با آثار تغییر نرخ ارز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه شصتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ، درباره وضعیت برنامه‌های دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: به طور حتم تلاطمات ارزی روند توسعه را کند می‌کند و اهداف برنامه ششم یا این نرخ ارز قابل دسترسی نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز،آذری‌جهرمی افزود: بازار کششی برای افزایش قیمت ندارد و تعرفه‌ها نیز تغییری نکرده؛ بنابراین با توجه به اینکه درآمدها در این حوزه ریالی و هزینه سرمایه گذاری ارزی است، نیاز به تدبیر و حمایت بخش دولتی دارد.

جهرمی با بیان اینکه دولت باید در این حوزه تسهیلات ارائه دهد، گفت: تسهیلات انواع مختلفی دارد که نوع اول این است که هزینه‌های توسعه مانند مالیات اپراتورها، هزینه های گمرکی و … را کم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت در شرکت مخابرات سهام دارد که باید سود این سهام را به خود مخابرات بازگرداند، تصریح کرد: همه سهامداران باید سودهای سالانه را برگردانند و در این شرکت سرمایه گذاری کنند و تمهیداتی که اندیشیده شده از این جنس بود.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید خود را با نرخ ارز انطباق دهیم، افزود: بسته ۱۴ بندی برای اجرا مصوب کردیم که عمده آن به فناوری اطلاعات و بخش فضایی و … برمی‌گردد. وی با اشاره به چشم‌انداز امیدبخش کسب و کارهای نوپا افزود: طرح نوآفرین منتظر ارسال به دولت است و باید موانع داخلی را کم کنیم تا کسب و کارهای نوپا با شتاب بیشتری به حرکت خود ادامه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فضای امیدبخشی پبر حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد و امیدواریم این مصوبات به اجرا برسد و با اجرای آن رشد بازار را تضمین و مدیریت کنیم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.