کد مطلب: ۵۳۰۹۶۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

۳ دلیل ریزش رمزارزها / دوران صعود رمزارزها به سرآمده است؟

۳ دلیل ریزش رمزارزها / دوران صعود رمزارزها به سرآمده است؟

دیروز صبح بود که بازار کریپتوکارنسی ریزش سنگینی داشت اما امروز این بازار دوباره به روند صعودی خود بازگشت. اما سئوال اصلی اینجاست که دلیل ریزش این بازار چه بود و آیا ادامه‌دار خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رمزارزهایی چون بیت‌کوین و اتریوم سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرده بودند اما در جریان معاملات دیروز روندی نزولی پیدا کردند و بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار ریزش کرد. حالا سئوال اینجاست که روند صعودی این ارزها سرآمده است؟

حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل ریزش رمزارزها گفت: سه سناریو برای ریزش رمزارزها مطرح است. اولین سناریو در رابطه با قطعی برق در شهر شین‌چانگ چین است چون این شهر یکی از استخراج کنندگان بزرگ بیت‌کوین است و قطعی برق در این شهر باعث می‌شود تراکنش بیت‌کوین کاهش پیدا کند. دومین عامل فشارهای دولت هند و ترکیه در استفاده از رمزارزهاست و سومین عامل هم شایعه‌ای مبنی بر فشار نهادهای مالی آمریکا بر شرکت‌های استفاده کننده از بیت‌کوین است.

این کارشناس در ادامه گفت: هیچ کدام از این عوامل به تنهایی نمی‌توانند باعث روند نزولی بازار کریپتو شوند اما هم‌زمانی این اقدامات باعث شد تا هیجان در بازار بیشتر شود. همچنین بخشی از این ریزش به دلیل لیکوییدها در بازار بود.

این کارشناس در رابطه با دلیل اصلی ریزش بازار گفت: به نظر من دلیل اصلی این ریزش رشد شارپی و زیاد رمزارزها بود و هر بازاری بعد از یک رشد سریع نیاز به اصلاح دارد و این ریزش هم همان اصلاحی بود که کریپتوکارنسی‌ها به بازار بدهکار بودند.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بازار کریپتو ادامه داد: با وجود این به نظر می‌رسد فعلا روند بازار رمزارزها صعودی باشد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارزهای دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آریا

    مادیگه نمی‌تونیم راست یا دروغ مملکت روباورکنیم بهتره نداریم بورس بخریم یاهرچیزدیگه

  • دهقانی

    ارز دیجیتال هرچی باشه نقدشوندگی داره مثل بورس نیس که سرمایه مردم رو به غارت بردند و الباقی هم بلوکه کردند. مردم ایران ترجیح میدن باوجود ریسک بالا در ارزدیجیتال سرمایه گذاری ‌کنند ولی جایی به اسم غارتکده بورس سرمایه وارد نکنند.

  • Javad

    میخاهند مردم را بترسونند چون دستکاری نرخ ارز دیجیتال دست اینا نیست

    • احمد

      دقیقا

    • علی

      بازار ذات نوسان قیمت داره حتی تو بازار های سنتی

  • Javad

    ایران در حال رایزنی برای ثبت ارز دیجیتال ایرانی،
    با این وجود مثل بورس نمیشه

  • . Javad

    ایران در حال بررسی برای ثبت ارز دیجیتال ایرانی ایت،
    و چون تغییر در نرخ ارزهای دیجیتال دست ایران نیست بازار رقابتی کار می‌کند.

  • ناشناس

    نه

  • ناشناس

    یکی به من در مورد رمز ارز ها توضیح بده

    • علی

      ببین یه زمانی چوب خط بود بعد روی پاپیروس حسابارو مینوشتن بعد شد حساب دفتری بعد شد دفتر کل بعد اون دفتر کل رو کامپیوتری کردن اینم همونه فقط نامتمرکز و این رو روی بلاکچین گذاشتن یعنی اطلاعات رو رمزگذاری و بین یوزرها تقسیم میکنه کسی به اصلاعات دیگران دسترسی نداره ولی یه تیکه از پازل اونها رو داره در قالبه یه برنامه اون رو معنی دار میکنه حالا هر چی تعداد یوزها بیشتر این شبکه با ارزشتر و با امنیت بیشتره

  • رامین

    سلام دوستان هر چقدر سرمایه دارید روی ارز دیجتال V chain سرمایه گذاری کنید تا اخر سال راحت ۵۰ برابر میشه چون کشور چین ۳ تا پول الکترونیک راه‌اندازی کرد یکی همین وی چین هست الان ۵ هزار تومان هس هر واحد تا اخر سال راحت ۵۰ هزار تومن میشه . کوچیگ شما مهندس رامین امیری.⚘⚘⚘⚘⚘⚘???

    • کمیته مجازات

      اگه علم اینکار رو ندارید اولا وارد نشوید اگرهم فکر میکنید از این بازار عقب افتادید با مبلغ کم و با ارزهای معتبر شروع کنید،سرمایه تون رو گرفتار ارزهای بی صاحب نکنید! با سیگنال کانال و افراد وارد نشوید…مهندس شاپور غلامرضا

    • امید

      سلام مهندس جان باچه نرم افزاری بخریم.بافارکس

    • امید

      سلام با چه نرم افزاری بخریم

  • ناشناس

    آغا ارزدیجتال بخریددنیا به جلو حرکت میکنه نه مثل ما پس رفت کنیم درضمن به این تحلیل ها هم توجه نکنیداینا واسه بورس هم هرروز یه تحلیلی داشتن اون چیزی که معلومه هرروز دنیای دیجیتال پیشرفته تر ازدیروز میشه جا نمونیدبخرید

  • ناشناس

    حداقل سرمایه در هر ارزی چقدر باید باشد