کد مطلب: ۲۹۳۸۳۹

وام ۵۰۰ میلیون یورویی نوکیا برای توسعه اینترنت نسل پنجم

وام ۵۰۰ میلیون یورویی نوکیا برای توسعه اینترنت نسل پنجم

نوکیا به منظور توسعه فناوری اینترنت ۵G از بانک سرمایه‌گذاری اروپا ۵۰۰ میلیون یورو وام گرفته است.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز،اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. درنتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت نوکیا به منظور توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G با بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) یک وام ۵۰۰ میلیون یورویی گرفته است تا بتواند به رقابت تنگاتنگی با سایر شرکت‌های رقیب نظیر هواوی، زد تی ای، اریکسون و تی‌موبایل بپردازد.

چندماه پس از کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به شرکت سوئدی اریکسون، حالا این بانک با عقد قرارداد با نوکیا برای اعطای یک وام پنج ساله به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو قصد دارد این شرکت بزرگ مخابراتی را در حوزه فعالیت‌های رادیویی و گسترش زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G کمک کند تا بتواند تکنولوژی نسل پنجم اینترنت را به‌طور کامل در کشورهای موردنظر توسعه داده و برقرار کند.

الکساندر استاب - معاون ارشد بانک سرمایه‌گذاری اروپا - در این باره به فایننشال تایمز گفت: اروپا باید در زمینه گسترش اینترنت ۵G پیشتاز باشد و گوی رقابت را از سایر شرکت‌های چینی نظیر چین‌موبایل و هواوی برباید.

وی در ادامه گفت: شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اروپایی می‌توانند از فرصت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زد تی ای استفاده کنند و از آن‌ها سبقت بگیرند.

راجیف سوری - مدیر ارشد اجرایی نوکیا - هم در این باره می‌گوید: همانطور که ما می‌دانیم نسل پنجم اینترنت همراه در راه است و بسیار زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شود در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. این وام پنج ساله ۵۰۰ میلیون یورویی به این شرکت کمک خواهد کرد که در زمینه توسعه فناوری اینترنت پرسرعت و شگفت‌انگیز ۵G بر سایر رقبای قدرتمندش پیروز شود.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود؛ یکی دیگر از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

حال باید منتظر ماند و دید که درنهایت کدام یک از این غول‌های تکنولوژی موفق به بهره‌برداری همگانی و عمومی برای توسعه و برقراری اینترنت ۵G می‌شوند که البته همانطور که انتظار می‌رفت، نباید زودتر از سال آینده ۲۰۱۹ میلادی منتظر به ثمر نشستن تلاش‌های این شرکت‌های عظیم و فعال در حوزه فناوری و برقراری ارتباطات بود.

منبع:وب سایت financial times

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.