کد مطلب: ۵۲۷۸۴۱

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

خرید چه رمزارزهایی ریسک کمتری دارد؟

خرید چه رمزارزهایی ریسک کمتری دارد؟

در بازار کریپتوکارنسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و نوسان قیمت‌ها به شدت بالا است. اما با وجود ریسک زیاد این بازار، پول به سمت رمزارزها در حال حرکت است. حالا سوال اصلی اینجاست که چه رمزارزی بخریم که ریسک کمتری داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید ریزش بازار سهام یکی از دلایل اصلی افزایش سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باشد اما باید این موضوع را مد نظر قرار داد که در بازار کریپتوکارنسی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رضا شیرازی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با اینکه کدام رمزارزها ریسک کمتری دارند، گفت: افراد تازه‌کار نباید به سمت ارزهای با مارکت کوچک و ارزش بازار کم بروند. اگر ساده‌تر بخواهم بگویم افراد تازه‌کار باید ۱۰۰ ارز اول کوین‌مارکت‌کپ را برای خرید انتخاب کنند زیرا این ارزها ریسک کمتری نسبت به سایر ارزها دارند.

این کارشناس در ادامه گفت: منظور این نیست که ارزهای کوچک در بازار کریپتوکارنسی سود ندارند. بلکه این ارزها سودهای جذاب دارند اما خیلی از این ارزها ممکن است در آینده نباشند و از بین بروند. مثلا ارز بیت‌کانکت حتی به رتبه هجدهم کوین‌مارکت‌کپ هم رسیده اما به دلیل تخلفات بسته شد و سرمایه‌های زیادی از دست رفت. حدود ۹۰ درصد از ۸/۹ هزار ارز موجود در بازار کریپتو آینده‌ای ندارند و پروژه‌هایی شکست خورده هستند.

این کارشناس در رابطه با اهمیت تخصص در بازار رمزارزها گفت: اگر تجربه و تخصص ندارید وارد این بازار نشوید. محدودیت‌هایی مانند دامنه نوسان که در بورس وجود دارد و خیلی‌ها نیز مخالف همین محدودیت‌ها هستند، در بازار کریپتو وجود ندارد. در این بازار ممکن است یک ارز در چند دقیقه به محدوده قیمتی صفر هم برسد.

این کارشناس در پایان در رابطه با احتمال ریزش بازار کریپتو گفت: در هر بازاری احتمال ریزش وجود دارد اما به نظرم فعلا روند بازار رمزارزها صعودی است و فکر نمی‌کنم فعلا به ریزش نزدیک باشیم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Vvv

    استاد نظرتون راجب بورس ایران چیه شما که اینقدر بینش و علم و اگاهیتون بالاست…

    • ناشناس

      راجع به

  • ناشناس

    اقای تجارت نیوز این سوال رو خبر ساز کنید که چرا وام ازدواج اینقدر بهره اش بالاست و الکی میگویند ۴ درصد کارمزد دارد؟هر سال از مبلغ باقیمانده وام ۴ درصد بهره میاد رو سامانه که جدای از قسط باید پرداخت کنیم ما وام ۳۰ میلیونی گرفتیم کمرمون شکستست دوستان وام ۵۰ میلیون ای گرفتن وضعیت بدتری دارند توی این کرونا و تعطیلای اجباری.لطفا خبر سازی کنیدلطفا

  • ناشناس

    همین کارشناس ها زدند بورس ایران پوکوندن