کد مطلب: ۶۳۰۶۰۵

‏صیانت با ‎رایتل آغاز شد؟/ امروز برای صیانت تصمیم می‌گیرند؟

‏صیانت با ‎رایتل آغاز شد؟/ امروز برای صیانت تصمیم می‌گیرند؟

بر اساس آنچه یک عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفته طرح صیانت امروز در صحن علنی بررسی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته به اعضای کمیسیون مشترک در قالب پیامک اعلام شده که امروز در جلسه ۴۵ دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت حاضر شوند. این در حالی است که مجلسی‌ها امروز در حال بررسی بودجه و گزارش تلفیق هستند. نوری، عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی امروز در صحن علنی ضمن انتقاد از این موضوع گفت نمی‌توانیم در عرض ۴۵ دقیقه برای طرحی با این اهمیت جمع شده و تصمیم‌گیری کنیم.

وی روز گذشته اجرا و تصویب طرح صیانت را تا پایان سال ۱۴۰۰ رد کرده بود و کاهش سرعت اینترنت را با طرح صیانت بی‌ربط خواند.

از طرف دیگر رایتل امروز پیامکی با این مضمون که «سرویس اینترنت امن و سالم برای فرزندان ایران زمین، با فعال کردن این سرویس فرزندان شما تنها امکان استفاده از اینترنت بومی (داخلی) را خواهند داشت و دسترسی به اینترنت بین‌الملل مقدور نخواهد بود» را برای کاربران خود ارسال کرده است. این پیامک این سوال را برای کاربران ایجاد کرده که آیا طرح صیانت به بهانه ‎صیانت از کودکان با اپراتور رایتل آغاز شده است؟

photo 2022 02 22 11 57 03

مشکلات اینترنت پابرجاست

این ماجراها این در حالی است که از هفته گذشته و با اعلام خبر بررسی طرح صیانت در مجلس کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در دسترسی مواجه هستند. به گفته اکثر کاربران سرعت اینترنت مخصوصا در زمان استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام به شدت کاهش یافته و در دسترسی به فیلترشکن نیز مشکلات متعددی وجود دارد.

این موضوع که با عنوان «صیانت خاموش» در فضای مجازی ترند شده توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در نهایت زارع‌پور وزیر ارتباطات دیروز در واکنش به این موضوع اعلام کرده دولت سیزدهم به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت و مسدود کردن اینترنت نیست و مشکلات این چند وقت اخیر هم به لطف الهی حل می‌شود!

البته زارع‌پور گفته فضای مجازی تهدیداتی دارد که قانون‌گذار باید برای آن چارچوب تعیین کند و ما هم در چارچوبی که قانون‌گذار تعیین می‌کند، امور را دنبال می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این طرح اجرا بشه من میرم از ایران

  • ناشناس

    یعنی دیگه بیچاره شدیم همه چی رو برمیدارن
    ???

  • ناشناس

    عالیه خدا خیرتون بده

  • On

    اگه اجرا بشه که خیلی خوبه ولی اجرا نمیشه

    • ناشناس

      حالت خوبه؟!!
      تو باغ نیستی شما.چیش خوبه؟‌!

    • ناشناس

      مردم محدود بشن خوبه؟؟

  • علیرضا

    طرح صیانت از کاربران ایرانی؟! مثلا میخوان از چیه کابرا صیانت کنن؟! عکسهای شخصی‌ یا پروفایل‌مون؟ همه مردم به اینستا و واتساپ و تلگرام و فیسبوک اعتماد دارن و عکساشونو اونجا ب اشتراک میزارن و هیچ واهمه‌ایی هم ندارن. میخوان با طرح اینترنت ملی،چه گلی به سر مردم بزنن؟ میخوان موتور جستجوگر داخلی بسازن که توش پرتقال جستجو کنیم،بجاش گوجه فرنگی نشون بده؟…در ضمن با اجرای اینترنت داخلی و قطع اینترنت بین‌المللی،میلیاردها دلار به کسب و کار مجازی مردم خسارت وارد میکنن! کی میخواد جبران کنه و جوابگو باشه؟؟؟

  • ناشناس

    اینترنت رایتل خیلی گند شده هیچ کاری باهاش نمیشه کرد زنگم بهشون میزنی جواب گو نیستن چه وضعشه
    بعد طرح صیانت چطو حمایتی از کاربره که کاربر نمیخواد جمع کنید این بساط نفرتو

  • ناشناس

    من رایتل دارم ولی اصلا کار نمیکنه اینترنت وآنتن اصلا بالا نمیاد

  • علی

    بعد صیانت ۱ مگابایت اینترنت نمیخرم.

  • محمد امین

    این طرح امکان نداره تویه ایران اجرا بشه…

  • ناشناس

    خیلی از کسایی که به اصطلاح معتاد شبکه های اجتماعی هستن وقتی ازوداج کنن و صاحب فرزند بشن تا حد امکان نمیزارن بچه هاشون وقتشون رو زیاد تو فضای مجازی بگذرونن . چون میدونن چه عواقبی داره . مثلا از درس و مشق عقب میفتن یا تا حدودی تنبل و منزوی و پرخاشگر بار میان . به همین خاطر اگه اینترنت رو برای کودکان محدود و درست مدیریت کنن ، خیلی راحت نسل بعد بهتر از نسل ما میشه. مثلا به دانش آموزان سیم کارت رایگان بدن که فقط با شماره اون سیم کارت وارد شاد و … بشن .