کد مطلب: ۷۰۹۴۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون یورویی با شارژرهای USBC

صرفه‌جویی 250 میلیون یورویی با شارژرهای USBC

اعضای پارلمان اروپا به شرکت‌هایی مانند اپل رای دادند تا محصولاتی را که قبلاً دارای شارژرهای USBC نبودند، مجبور کنند تا از آن استفاده کنند. مارگارت وستاگر، معاون اجرایی این کمیسیون روز سه‌شنبه به پارلمان گفت: مصوبه استفاده از شارژر USBC می‌تواند باعث کاهش ضایعات زیست‌محیطی و حدود ۲۵۰ میلیون یورو صرفه‌جویی برای مصرف‌کنندگان شود. زیرا دیگر نیازی به خرید شارژر جداگانه برای هر دستگاه ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعضای پارلمان اروپا به شرکت‌هایی مانند اپل رای دادند تا محصولاتی را که قبلاً دارای شارژرهای USBC نبودند، مجبور کنند تا از آن استفاده کنند. که برای اپل این مورد، شامل خانواده آیفون نیز می‌شود.

استفاده از شارژهای USBC از ابتدای ۲۰۲۳

به نقل از بلومبرگ ، در مجموع ۶۰۲ نماینده مجلس، روز سه‌شنبه، چهارم اکتبر به این طرح رای مثبت داند. البته ۱۳ نفر نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و ۸ نفر نیز رای ممتنع دادند. این توافق که به صورت موقت در ماه ژوئن، بین کمیسیون و ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تنظیم شد، هنوز منتظر امضای نهایی از سوی کشورهای عضو این اتحادیه است. این مصوبات، احتمالا در ابتدای سال ۲۰۲۳، به قانون تبدیل شوند.

الکس آگیوس سالیبا، مذاکره‌کننده اصلی پارلمان اروپا، روز سه‌شنبه در استراسبورگ، در حالیکه انبوهی از شارژهای USBC را در دست داشت، رو به جمعیت گفت: ما می‌خواهیم این شارژرها را جایگزین موردهای قبلی کنیم. این پیشنهاد در ابتدا باعث خشم شرکت اپل شد؛ زیرا معتقد بود این امر نوآوری را کاهش می‌دهد. اما باید بگوییم این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش مدل‌هایی از آیفون است که درگاه شارژ اختصاصی لایتینیگ خود را با شارژرهای USBC استاندارد جایگزین می‌کنند. گفتنی است درحال حاضر، لپ‌تاپ‌های فعلی اپل و مدل‌های آی‌پد پرو مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی محبوب جهان، از شارژهای USBC استفاده می‌کنند.

براساس قوانین پیشنهادی، تمام گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های فروخته شده در اروپا باید تا پاییز ۲۰۲۴ با این قوانین مطابقت داشته باشند. قابل توجه است که لپ‌تاپ‌ها، زمان بیشتری برای تطابق خود با قوانین جدید وضع شده خواهند داشت. این کمیسیون همچنین درنظر دارد، استانداردهایی را نیز برای شارژ بی‌سیم در آینده ترسیم کند.

شارژرهای USBC

شارژرهای USBC؛ راهی برای صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون یورویی

این پیشنهاد اولین بار در سال گذشته توسط کمیسیون اروپا ارائه شد. مارگارت وستاگر، معاون اجرایی این کمیسیون روز سه‌شنبه به پارلمان گفت: مصوبه استفاده از شارژر USBC، می‌تواند باعث کاهش ضایعات زیست‌محیطی و چیزی حدود ۲۵۰ میلیون یورو (۲۴۷ میلیون دلار) صرفه‌جویی برای مصرف‌کنندگان شود. زیرا دیگر نیازی به خرید شارژر جداگانه برای هر دستگاه ندارند. او همچنین اضافه کرد: شارژر معمولی زندگی اروپایی‌ها را ساده‌تر می‌کند. از طرفی دیگر شاهد انباشته شدن شارژرهای قدیمی نخواهیم بود و اینگونه هزینه شهروندان اروپایی کاهش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.