کد مطلب: ۶۱۱۶۶۹

جنگ میان اپل و متا/اپل برای شکست متا هزینه‌‌های عجیبی می‌پردازد

جنگ میان اپل و متا/اپل برای شکست متا هزینه‌‌های عجیبی می‌پردازد

کمپانی سازنده آیفون و کمپانی مادر فیسبوک در رقابت شدیدی با یکدیگر قرار دارند. اپل و متا هر کدام برای شکست دیگری در زمینه سخت‌افزارها و نرم‌افزارها برنامه‌های پرهزینه‌ای می‌پردازند و مهندسان و کارمندان کارآمد یکدیگر را جذب می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی اپل جوایز عجیبی برای مهندسان کارآمد به منظور جلوگیری از شکست در مقابل حریفان خود در زمینه تکنولوژی در نظر گرفته است. یکی از حریفان اصلی این کمپانی، کمپانی متا است.

هفته گذشته اپل به مهندسان خود در بخش طراحی سیلیکونی، سخت‌افزارها و نرم‌‌افزارهای منتخب و گروه‌های اجرایی اطلاع داد که برای افرادی که در این زمینه‌ها دانش خوبی دارند جایزه‌هایی تحت عنوان واحدهای سهام محدود در نظر گرفته است. این سهام‌ها در طی چهارسال واگذار می‌شوند و مشوق خوبی از سمت کمپانی سازنده آیفون به شمار می‌آید.

این جوایز از ۵۰ هزار دلار تا ۱۸۰ هزار دلار متفاوت بودند. بسیاری از مهندسان ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار سهام دریافت کردند. این جوایز برای عملکرد خوب این افراد در نظر گرفته شده بودند.

جنگ استعدادیابی

اپل در حال آغاز یک جنگ استعدادیابی در میان شرکت‌های دره سیلیکون است. در این جنگ کمپانی متا یک تهدید اصلی به شمار می‌آید. متا در چند ماه گذشته حدود صد مهندس را از کمپانی اپل استخدام کرده. اما اپل هم در مقابل کارکنان اصلی متا را به خدمت گرفته است.

با توجه به اینکه هر کدام از این کمپانی‌ها برای تولید سخت‌افزارهای جدید در دو سال آینده برنامه‌های زیادی دارند، به نظر می‌رسد این دو کمپانی در زمینه هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و اسمارت واچ‌ها دو حریف سرسخت برای یکدیگر هستند.

در همین حین که اپل برای مهندسانی که در پیشرفت این کمپانی تاثیرگذار باشند جوایزی در نظر دارد، کمپانی متا در حال جذب مهندسان بخش واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، نرم‌افزار وسخت‌افزار اپل است. این غول تکنولوژی که فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام را اداره می‌کند، افزایش حقوق‌های خوبی برای کارمندان خود در نظر گرفته است.

اپل باید قوای خود را برای تولید دستگاه‌های نسل جدید مانند هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده و مدل‌های جدید آیفون حفظ کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.