کد مطلب: ۵۳۸۸۰۹

در گفتگو با یک کارشناس مطرح شد:

بیت‌کوین اصلاح می‌کند؟ / «ارز دیجیتال بازاری دوطرفه است»

بیت‌کوین اصلاح می‌کند؟ / «ارز دیجیتال بازاری دوطرفه است»

در حالی که بسیاری از آلت‌کوین‌ها سقف‌های جدیدی ثبت کردند بیت‌کوین هنوز روندی رنج دارد و سقف قبلی خود را پس نگرفته است. احتمال اصلاح کریپتوکارنسی‌ها چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها هیچ کس در جذابیت بازار ارزهای دیجیتال شک ندارد اما موضوع مهم این است که بسیاری از خریداران ارزهای دیجیتال دانش کافی برای معامله در این بازار پرریسک را ندارند.

نیما آگاهی، تحلیلگر و کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه حضور فعال در بازار ارزهای دیجیتال گفت: بازار ارزهای دیجیتال جذابیت زیادی دارد اما سرمایه‌گذار برای ورود به این بازار فقط پول نیاز ندارد بلکه باید دانش کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را کسب کرد. خیلی از فعالان بازار کریپتو نمی‌دانند چه ارزی می‌خرند و تا می‌بینند ارزی سود داده است اقدام به خرید این ارز می‌کنند.

این کارشناس در رابطه با مزیت‌های کریپتو نسبت به بورس گفت: نقدشوندگی بازار ارزهای دیجیتال بالا است و این موضوع مزیتی است در مقابل بورس و از طرفی این بازار دو طرفه است و کسی که دانش این بازار را کسب کرده است ریزش یا اصلاح این بازار هم کسب سود می‌کند.

این کارشناس در رابطه با احتمال اصلاح بازار گفت: در میان‌مدت بازار نیاز به اصلاح دارد و بیت‌کوین هم روندی رنج به حود گرفته است. خیلی‌ها می‌گویند هدف بعدی بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلار است و روی محدوده ۶۰ هزار دلار اقدام به خرید می‌کنند اما این افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند که احتمال ریزش بعد از رشد وجود دارد و اگر این ارز ریزش کند آن‌ها می‌توانند با پول خود مقدار بیشتری ارز خریداری کنند.

این کارشناس در ادامه گفت: کسانی که فکر می‌کنند بازار رمزارزها اصلاح ندارد سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را به یاد ندارند چون در آن سال‌ها بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار تا سه هزار دلار ریزش کرد و ۸۰ درصد سرمایه کسانی که بیت‌کوین داشتند از بین رفت.

آگاهی در پایان گفت: در میان‌مدت برای بیت‌کوین اعداد بالاتری مد نظر ندارم و به نظرم شانس اصلاح بیت‌کوین بیشتر از بالا رفتن آن است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.