کد مطلب: ۷۱۹۲۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶۰۰ میلیون تومان ضرر به استارتاپ لندین در یک ماه

600 میلیون تومان ضرر به استارتاپ لندین در یک ماه

مدیرعامل استارتاپ لندین پیرامون خسارت‌هایی که اختلالات اخیر به آن‌ها وارد کرد گفت: ما در یک ماه گذشته بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان زیان دیدیم. ما یک سازمان بزرگ نیستیم. در یک سازمان بزرگ وقتی بحرانی رخ می‌دهد، بخشی از تیم درگیر مشکلات و بخش دیگر درگیر توسعه می‌شود. اما برای ما کل تیم درگیر چالش‌ها شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کسب‌وکارهای اینترنتی برای افزایش فروش، کسب شهرت و در نهایت سود بیشتر نیازمند آگاهی به اصول بازایابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هستند. برای بازاریابی دیجیتال، ابزارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از ضروری‌ترین آن‌ها استفاده از لندینگ پیج است.
لندینگ پیج‌ها در واقع ویترین سایت شما دروازه ورود بازدیدکننده به وب‌سایت هستند، این صفحات، به‌عنوان نقطه فرود یک بازدیدکننده درنظر گرفته می‌شوند. به ‌عبارت دیگر، لندینگ پیج، اولین صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان سایت، از طریق آن به فضای محتوا وارد می‌شوند.

لندین، استارتاپی نوپا در حوزه لندینگ پیج

شرکت‌های طراحی لندینگ پیج در ایران، به عنوان بخشی از اکوسیستم استارتاپی در این کشور وجود دارند. درحال حاضر نیز مانند بسیاری از استارتاپ‌های دیگر با وجود چالش‌های فراوان دوران بحران را پشت سر می‌گذارند. این درحالی است که در دنیا بازار پرطرفداری نیز دارند.
لندین یکی از استارتاپ‌های نوپا در حوزه طراحی لندینگ پیج است که با وجود چالشهای فراوان، به خصوص مشکلات اخیر و اختلالات اینترنت، سعی در ادامه حیات در اکوسیستم استارتاپی ایران دارد.

مهدی ظهیریان، مدیرعامل لندین درباره این استارتاپ به تجارت‌نیوز گفت: لندین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون داشتن دانش فنی، لندینگ پیج خود را بسازند. روزی که ما این کار را شروع کردیم، ۴ نفر بودیم و به تدریج به به ۱۵ نفر رسیدیم. البته در یک ماهه اخیر نیروهایمان را به ۱۲ نفر کاهش دادیم.

صندوق‌های سرمایه‌گذاران خالی است

او همچنین پیرامون چالش‌هایی که از ابتدای کار با آن مواجه بودند، افزود: یکی از چالش‌ها، مشکلات زیرساختی بود. از آنجایی که در لندین، کاربران کسب‌وکار لندینگ پیج می‌سازند و این کار نیز ترافیک بالایی وارد می‌کند، از ۳ ماه پیش مشکلاتی برای زیرساخت شبکه به وجود آمده بود و کندی‌هایی داشت.

ظهریریان با اشاره به اینکه جذب سرمایه نیز از جمله چالش‌های جدی اکوسیستم استارتاپی ایران است ادامه داد: زمانی که خواستیم برای راند دوم جذب سرمایه اقدام کنیم، با مشکلات زیادی مواجه شدیم؛ زیرا صندوق‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط اقتصادی خالی است.

زیان ۶۰۰ میلیون تومانی تنها در یک ماه

مدیرعامل استارتاپ لندین پیرامون خسارت‌هایی که اختلالات اخیر به آن‌ها وارد کرد گفت: ما در یک ماه گذشته بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان زیان دیدیم. ما یک سازمان بزرگ نیستیم. در یک سازمان بزرگ وقتی بحرانی رخ می‌دهد، بخشی از تیم درگیر مشکلات و بخش دیگر درگیر توسعه می‌شود. اما برای ما کل تیم درگیر چالش‌ها شده بود.
او ادامه داد: ما قبل از این اتفاقات به رشد ماهانه ۳۰ درصدی رسیده بودیم. می‌توانم بگویم اتفاقات اخیر مارا ۶ ماه عقب انداخت و درامدمان به یک چهارم میزان گذشته رسید. اگر این شرایط بخواهد ادامه‌دار باشد، مطمئنم اتفاقات ناگوارتری رخ خواهد داد.

ظهیریان ضمن اشاره به تعدیل نیرو و تحویل دفتر کار برای جبران خسارت‌ها وارده افزود: برای جبران خسارت ما با تعدیل نیرو و تحویل دفترمان سعی کردیم هزینه‌ها را کاهش دهیم تا شاید بتوانیم با این بحران مقابله کنیم. ما کارمان را ادامه می‌دهیم. اما در یک بازار بی ثبات، هر چقدرهم تلاش کنیم بازهم ممکن است یک شبه همه چیز از بین برود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم در کشورهای دیگر بازارخود را پیدا و رشد کنیم. در هر حال، این کسب‌وکار ادامه‌دار است و ما تحت هر شرایطی آن را ادامه می‌دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.