کد مطلب: ۶۲۵۲۰۸

لغو سفر برای مسافران اسنپ پولی شد/ جریمه هر لغو سفر ۲ هزار تومان

لغو سفر برای مسافران اسنپ پولی شد/ جریمه هر لغو سفر ۲ هزار تومان

اعتراض رانندگان به لغو سفر مسافران، باعث شده است که اسنپ لغو سفر غیر ضروری را برای مسافران پولی کند. به این صورت که اگر مسافری بدون دلیل اقدام به لغو سفر کند، مبلغی را برای اتلاف وقت و هدر رفتن بنزین راننده پرداخت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای کاهش لغو روزانه سفرها پس از رسیدن راننده به مبدا اسنپ به صورت آزمایشی قابلیتی را به اپلیکیشن اضافه کرده تا بخشی از خسارت وارد شده به راننده جبران شود و نسبت عرضه و تقاضا متعادل باقی بماند.

روزانه حدود ۱۰۸ هزار سفر اسنپی پس از رسیدن راننده به مبدا لغو می‌شوند. به طور میانگین کاربران راننده در اسنپ سه دقیقه بعد از پذیرش درخواست سفر به مبدا می‌رسند. با در نظر گرفتن ۱۰۸ هزار لغو سفر در روز می‌توان گفت زمان تلف شده کاربران اسنپ در یک روز چیزی حدود ۶۴۸۰ ساعت و معادل ۲۷۰ روز است.

این زمان تلف شده در کنار هزینه سوختی که کاربر راننده برای رسیدن به مبدا سفر صرف می‌کند و همینطور بیرون ماندن از چرخه ارسال درخواست‌ها موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربران راننده اسنپ و همینطور برهم‌خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این سامانه شده است.

اکنون اسنپ قصد دارد، به صورت آزمایشی استانداردهایی را در ثبت «درخواست سفر» از سوی مسافرانش اعمال کند تا به این ترتیب، پیش از اطمینان از انجام سفر، درخواست خود را ارسال نکنند.

چه سفرهایی شامل هزینه‌ی لغو سفر می‌شود؟

اسنپ قابلیتی تحت عنوان «هزینه لغو سفر» طراحی کرده است تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران راننده‌ای که خود را به مبدا رسانده‌اند و پنج دقیقه در مبدا منتظر مانده‌اند هزینه‌ای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

این قابلیت جدید در حال حاضر به صورت آزمایشی و تنها برای کاربران وب‌اپلیکیشن اسنپ فعال شده و فقط شامل مواردی می‌شود که کاربر راننده به مبدا سفر رسیده و پنج دقیقه‌ در انتظار سوار شدن مسافر مانده باشد، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.

تشخیص لغو غیرضروری سفر

در موقعیت‌هایی که لغو سفر مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه‌ لغو به مسافر نمایش داده می‌شود تا در صورت پذیرش این موضوع اقدام به لغو سفر انجام شود.

اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیش روی راننده و مدت زمان انتظار او در مبدا را بررسی می‌کند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع می‌کند.

نحوه ثبت درخواست تجدیدنظر هزینه لغو سفر چگونه است؟

در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر دارد.

در بخش پشتیبانی در منوی داخل اپلیکیشن گزینه «مشکلی با هزینه لغو سفر دارم» پس از ذکر دلیل لغو سفر، پشتیبانی اسنپ، پس از بررسی دقیق‌ نتیجه را از طریق پیامک به شما اعلام می‌کند.

هزینه لغو سفر چقدر است؟

در صورتی که پنج دقیقه از رسیدن راننده به مبدا و دریافت پیام «راننده رسید و منتظر شماست» گذشته باشد و مسافر سفر را لغو کند یا در مبدا حاضر نشود، مسافر ملزم به پرداخت هزینه لغو است.

این هزینه در شهرهای بزرگ دو تومان و در شهرهای کوچک یک هزار و ۵۰۰ تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز می‌شود.

اسنپ به هیچ عنوان این مبلغ را از اعتبار مسافران خود کسر نخواهد کرد و این هزینه را بلافاصله از منابع مالی خود به کاربران راننده پرداخت می‌کند.

هر مسافر تا سه بار فرصت دارد، هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

هزینه لغو سفر را چطور باید پرداخت کرد؟

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جلال

    خوب برادر عزیز اگر راننده بعد از اینکه مسافر را اعلاف کرده با دلایل واهی‌ (پنچری،خاموش‌ شدن خودرو،تصادف راه بندان در مسیر‌ سفر را لغو میکند نمیخوای مثل من در زیر باران نیم ساعت دوش گرفتم…تکلیف چیست .اخه تو یه مسیر ده هزارتومانیچند بار ماشین ها‌ پنچر میشه

  • جلال

    در مورد رانندگان که دلایل نگاهی برا لغو میارند‌ تکلیف چیست؟

  • حسن استیری

    لغو سرویس از سوی راننده که باعث معطلی مسافر می شود چی؟ آیا ایشان نباید جریمه شود؟

    • ناشناس

      راننده هم جریمه مالی میشه ، و در صورت تکرار اکانت مسدود میشه و سرویس نمیتونه بگیره پس سعی میکنه کمترین لغو رو داشته باشه

  • ناشناس

    بعضی راننده ها هم داریم که درخواست مسافر رو قبول میکنند ولی بعد از چند دقیقه به مبدا نمیاد و پایان سفر میزنن، این وسط مسافر ها هم مگه وقت الکی دارن که این راننده مسخره بازی در میاره

    • ناشناس

      این چیزی که شما میگین محاله اصلا توجیحی نداره چون کمسیون سفر کم میشه از راننده و به ضرر خود رانندس

  • ناشناس

    البته بعضی اوقات خود راننده ها میگن اسنپ حق مارو میخوره و کمیسیونش بالاس و انقدر اصرار میکنن که سفر رو لغو بزن پولش رو کارت به کارت کن من کمیسیون ندم.

  • ناشناس

    اسنپ هیچ هزینه ای بابت لغو سفر از مسافر دریافت نمیکنه و بارها شده برغم اینکه میگه هزینه لغو واریز شد هیچ رقمی به اعتبار ما اضافه نمیشه . همه چی نمایشیه

  • ابراهیم

    آقا من رفتم جلوی بلوک مسافرباهام تماس گرفته میگه کجایی میگم جلوی بلوکم میگه آهان دیدمت بعد چنددقیقه پیام داده پیدات نکردم ولغو سفر زده پول سوخت وزمان آلاف شدن مارو کی باید بده؟؟؟؟

  • ناشناس

    انتظار ۵ دقیقه برای راننده گاهی جریمه دوربین همراه است چرا راننده باید جریمه بشه جاهایی هستند که شلوغ است ودرصوت توقف یا راهبندان میشه یا توسط دوربین جریمه میشه مگه مسافر در گوشی خود راننده را نمی بینه وقتی دید راننده نزدیک شده بیاد در لوکیشن مبدا چرا راننده در جای شلوغ انتظار مسافر بمونه تا جریمه بشه

    • رامین

      سفر از سوی مسافر لغو میشه بیشتر اوقات

  • ناشناس

    اسنپ رو تحریم کنید بفهمه هیچ چی نیست برید یه اپلیکیشن دیگه کار کنید هیشکی اسنپ نره

    • ناشناس

      دمت گرم من یه سرویس طولانی رفتم تامبدا ومسافر رو سوار کردم مقصد مسافر انلاین پرداخت کرد اسنپ پول رو برداشت ازحسابم وبرد یک ریال نداد درصورتی که سرویس رو رفتم باور کنید زده بود سفر انجام نشده درصورتی که شده چقد ظلم میکنید کمیسیون ۲۰درصدی بدون بیمه حقتون نیست

  • ناشناس

    من الان سفرم که یگوشی خریده بودم بخاطر شارژرسو فروَنده نزاشتهدبود عودت دادم و لغو سفر مرتکب شدم و نزدیک به ۱۰ دقیقه راننده معطل سد ومن ۱۰تومن به حساب راننده بابت لغو سفرواریز کردم تیشون برگشته میگه برا هر بار اومدن راننده به مبدا باید ۲۰ هزر مسافر باید تقبل کنه و ۱۵تومنم بابت معطل شدن باید واریز کنه مسافر آیا این حقیقت داره یاخیر

  • ناشناس

    لغو سفر از طرف مسافر پیامدی خاصی داره؟