کد مطلب: ۵۴۹۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زور چین به بلاکچین نرسید! / بلاکچین آری رمزارز خیر!

زور چین به بلاکچین نرسید! / بلاکچین آری رمزارز خیر!

مخالفت چین با بلاکچین همچنان ادامه دارد اما قرار است آژانس‌ دولتی، دستورالعمل‌هایی را برای تسریع در استفاده از بلاکچین‌های بدون رمز منتشر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مخالفت چین با بلاکچین همچنان ادامه دارد اما قرار است یکی از آژانس‌های دولتی دستورالعمل‌هایی را برای تسریع در استفاده از بلاکچین‌های بدون رمز منتشر کند.

دفتر امور فضای مجازی مرکزی چین و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چهار حوزه کاربرد ضروری برای پذیرش بلاکچین را شناسایی کرده است.

شی‌جین پینگ، رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۹ خواستار تصویب سریع بلاکچین شده بود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در سند خود بلاکچین را بخش مهمی از نسل جدید فناوری اطلاعات توصیف کرده است. در این سند آمده است که بلاکچین برای ادامه پیشرفت چین حیاتی است. در این سند اقتصاد، دارایی، صنعتی‌سازی و خدمات عمومی به عنوان کانون اصلی توسعه بلاکچین در کشور چین ذکر شده است.

بر اساس گزارش‌ها قابلیت ردیابی، به اشتراک‌گذاری داده‌ها و مدیریت زنجیره تامین برخی از موارد استفاده از بلاکچین است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد داشته باشد.

نشریه ام‌آی‌تی خواستار ارتقا و همسان‌سازی بیشتر بلاکچین و سایر فناوری‌های نوظهور مانند رایانش ابری، هوش مصنوعی و اینترنت است. این نشریه نوشت: بلاکچین باید برای خدمات عمومی در شهرهای هوشمند استفاده شود.

این سند اگرچه متکی بر پذیرش بلاکچین است اما از رمزارزها در این سند هیچ نامی برده نشده است و پکن همچنان به سرکوب ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که حساب برخی از بزرگان حوزه رمزارز در پکن مسدود شده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.