کد مطلب: ۴۱۹۰۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرویس هوایی اسنپ به زودی راه‌اندازی می‌شود

سرویس هوایی اسنپ به زودی راه‌اندازی می‌شود

شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ اعلام کرده است که این شرکت در آینده وارد فاز جابه‌جایی مسافر در قالب تاکسی ایر و سیستم حمل‌ونقل هوایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روابط عمومی شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ اعلام کرده است که این شرکت در آینده وارد فاز فعالیت در تاکسی ایر و سیستم حمل‌ونقل هوایی می‌شود.

این شرکت اعلام کرده است: سامانه هوشمند اسنپ بعد از چند سال فعالیت در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی؛ در حال بررسی سازوکار سرویس هوایی است.

این سرویس به طور ويژه به منظور تسهیل رفت‌وآمد کسانی که در شرایط خاص لازم است در کمترین زمان به شهر دیگری برسند، راه‌اندازی خواهد شد و مهارت‌های عمومی ایران را در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی به شدت ارتقا می‌دهد.

آن‌طور که میثم محمدی‌امین، عضو هیات علمی پژوهشگاه هواوفضا و مدیر گروه پژوهشی علوم هوایی می‌گوید:« بحث تاکسی‌های هوایی چند سالی هست که در کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی و اجراست. سامانه تاکسی هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل هوانوردی عمومی، عمدتا هواپیماهای دو تا ۹ نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر باشد که در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است. این سامانه در سال‌های اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدون‌شک با توجه به توسعه‌‌های فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانه‌های جت کارآمد و کم‌وزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود.»

محمدی‌امین همچنین با اشاره به پتانسیل‌های موجود در ایران، درباره امکان‌سنجی راه‌اندازی این سرویس خبر می‌دهد:« ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش‌دیده، علاقه‌مند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کم‌ترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت می‌تواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین الان کرایه هاش بالاست کسی استفاده نمیکنه دیگه.این طرحم گرونه قطعا

  • ناشناس

    مسخره… آخه باند پرواز و فرودگاه کجاست.. الان جای پارک توی کشور نیست.. تو که این خبر رو نوشتی تعطیلی و خدا شفا بهت بده

  • ناشناس

    باسلام – مهمترین بحث تصادف و سقوط تاکسی ایر خواهد بود . کسی جونش را دست اینها نمی ده .