کد مطلب: ۶۷۵۵۹۳

استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه امکان‌پذیر شد

استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه امکان‌پذیر شد

نشست خبری رونمایی استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه با حضور  فعالین حوزه بانک و بیمه برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ابتدای این مراسم علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی گفت: از حوزه‌های مهمی که ما در بانک ملی به آن توجه می‌کنیم حوزه‌ فین‌تک است. لندتک‌ها، اینشورتک‌ها و حتی ولث‌تک‌ها ظرفیت بی‌نظیری را ایجاد کرده‌اند و ترکیب این سه پلتفرم است که مفهوم نئوبانک را ایجاد می‌کند. به‌طور کلی این پلتفرم‌ها بانکداری سنتی را به چالش می‌کشند. بنابراین این ابزارها و مجموعه محصولات بانکی به‌عنوان بخشی از یک راهکار بزرگ در حوزه فین‌تک مورد توجه هستند.

ماهیار در ادامه به فرصت خوبی که برای راه‌اندازی سفته الکترونیکی ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: ما می‌توانستیم روال سنتی سفته‌فروشی را در مجموعه‌ها داشته باشیم. خوشبختانه مجموعه ازکی و ازکی‌وام با این محصول آشنا شدند و توسط شرکت سککوک در بانک ملی، ارائه سفته الکترونیکی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: سفته الکترونیکی قابلیت‌های جدیدی هم به لحاظ اعتبارسنجی و هم در بحث ابزارها و دسترس‌پذیری دارد. این محصول اکنون در یک مجموعه فین‌تکی راه‌اندازی شده و طبق آمار، بالای پنج هزار سفته در مدت اخیر به‌صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته است. قطعا زمانی‌که لندتک‌ها و اینشورتک‌های مختلف در کشور از این زیرساخت استفاده کنند، آمار صدور سفته الکترونیکی به بالای ده هزار سفته خواهد رسید.

در ادامه ای نشست خبری محمد‌مهدی مومنی‌رنانی مدیرعامل ازکی‌وام با اشاره به توسعه عمق بازار خدمات بیمه گفت: در صنعت بیمه دغدغه‌ای وجود داشته که منجر به شکل‌گیری‌ این سرویس با کمک بانک ملی شد. خرید اقساطی بیمه در‌ شبکه‌ سنتی فرایند سختی داشت و سیستم اقساطی موجود مناسب بازار نبود. ما این خلا را در بازار دیدیم و به دنبال این بودیم که بتوانیم به شکل درستی این نیاز را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که افراد می‌توانند در کمتر از پنج دقیقه و با کمترین دغدغه بیمه‌نامه خود را در اقساط ۹ ماهه و با کمک شرکت بیمه برای خود تهیه کند.او افزود: این سرویس به تازگی تست‌های خود را پشت سر گذرانده، اما برخی روزها شاهد هستیم که تا هزار درخواست سفته الکترونیکی سمت این سرویس ارسال می‌شود. از سوی دیگر از این سرویس می‌توان در سایر قسمت‌های صنعت بیمه و مالی استفاده کرد.

در ادامه این مراسم احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند، با اشاره به اینکه مردم باید از شرایط خرید اقساطی در خرید بیمه بهره‌مند شوند، اظهار کرد: راه‌اندازی خرید اقساطی بیمه اتفاق خوب است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه صدور سفته و برات الکترونیکی در بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور اجرایی شد، گفت: ما در حوزه بانکی، بیشتر نیازمند این دست اتفاقات هستیم و امیدواریم بتوانیم در مجموعه وزارت اقتصاد هم به عنوان یک نهاد حاکمیتی، زیرساخت‌های لازم را مهیا کنیم.

او افزود: برای ما دور از ذهن نبود که صدور اوراق بهادار به‌صورت آنلاین صادر شود و رویکرد پیش‌روی وزیر اقتصاد به برداشتن سدها کمک کرد. در سطح کلان کشور بیش از صد هزار سفته صادر شده که فرایند را برای مردم تسهیل کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌ پیش‌روی ما، تعیین شده که ظرف سه ماه آینده بانک‌های دیگر هم به این سرویس بپیوندند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.