کد مطلب: ۶۷۵۸۷

شکست شیوآمی و پیشتازی هوآوی در بازارهای چین

شکست شیوآمی و پیشتازی هوآوی در بازارهای چین

شرکت شیوآمی که در سال های اخیر وضعیت مطلوبی در بازار گوشی های هوشمند پیدا کرده بود، با سقوط 38 درصدی در سه ماهه دوم سال 2016 جایگاه خود را در چین از دست داده است.به نقل از بلومبرگ، در مقابل هواوی توانسته جایگاه اول را در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان به دست آورد.

d010c07bb310ba0421784ab408a95fc5_XL.jpg شرکت شیوآمی که در سال های اخیر وضعیت مطلوبی در بازار گوشی های هوشمند پیدا کرده بود، با سقوط 38 درصدی در سه ماهه دوم سال 2016 جایگاه خود را در چین از دست داده است.
به نقل از بلومبرگ، در مقابل هواوی توانسته جایگاه اول را در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان به دست آورد. یافته های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد شیوآمی در سه ماهه دوم سال 2016 توانسته 10.5 میلیون گوشی در بازار چین به فروش برساند که نسبت به رقم 17.1 میلیون واحد در مدت مشابه در سال 2015 کاهش قابل توجهی نشان می دهد.

هم اکنون شیوآمی بعد از هواوی، OPPO و Vivo رتبه چهارم را در بازار چین از آن خود کرده است. البته شرکت شیوآمی آمار ارائه شده توسط آی دی سی را زیر سوال برده و می گوید IHS و Strategy Analytics امار گوشی های عرضه شده توسط آن را به ترتیب 14.2 و 12.8 میلیون واحد نشان داده اند.

بازار تلفن همراه چین در سال های اخیر بسیار رقابتی شده و شرکت های سازنده داخلی تلاش کرده اند کیفیت طراحی، توان بازاریابی و ظاهر گوشی های ساخت خود را ارتقا بدهند. این امر به ضرر شرکت های گوشی ساز کره ای و آمریکایی تمام شده و سهم آنها را در این بازار 32 درصد کاهش داده است. به گونه ای که اپل تنها رتبه پنجم را در بازار گوشی های هوشمند چینی از آن خود کرده است.

به گزارش فارس، کارشناسان می گویند تمرکز هواوی و OPPO بر افزودن چند قابلیت جذاب بر تولیداتشان موجب توجه کاربران به آنها شده است. به عنوان مثال هواوی از لنزهای Leica در گوشی های خود استفاده کرده و OPPO هم فناوری تازه ای را برای شارژ سریع در تولیداتش به کار گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.