کد مطلب: ۵۸۵۷۵۲

تبعات قطعی ۶ ساعته فیسبوک/ چه خبر از محصولات جدید؟

تبعات قطعی ۶ ساعته فیسبوک/ چه خبر از محصولات جدید؟

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داده که فیسبوک در روزهای اخیر عرضه محصولات جدید خود را کند کرده است. این می‌تواند از تبعات قطعی فیسبوک باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیران این شرکت شبکه اجتماعی همچنین کار روی محصولات فعلی را متوقف کرده‌اند.

فیسبوک هفته گذشته در بحبوحه مخالفت فزاینده نمایندگان مجلس آمریکا و گروه‌های فعال اعلام کرده بود کار ساخت نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان را متوقف کرده است.

پس از این که فرانسس هوگن که به عنوان مدیر محصول در تیم اطلاعات نادرست مدنی فیسبوک کار می‌کرد، فاش کرد که وی سوت‌زنی بوده که اسناد مربوط به تحقیقات اخیر وال استریت ژورنال را فراهم کرده است،

فیسبوک در هفته‌های اخیر هدف انتقاد قرار گرفته است. این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیسبوک اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویس‌های این شرکت شناسایی می‌کنند اما فیسبوک به طور معمول موفق نمی‌شود آنها را حل کند. این گزارش‌ها باعث شده قانونگذاران آمریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند.

قطعی شش ساعته سرویس‌های فیسبوک شامل اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر در روز دوشنبه هم به این مشکلات به این مشکلات اضافه شد. طبق اعلام فیسبوک، این قطعی که مانع دسترسی سه میلیارد و نیم کاربر به سرویس‌های این شرکت شد، به دلیل تغییر پیکربندی اشتباه روی داد.

ارزش سهام فیسبوک هفته جاری حدود سه درصد سقوط کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، کاخ سفید اعلام کرد اقدامات و اصلاحات بیشتری باید با توجه به نگران‌های حریم خصوصی و اعتماد در خصوص شرکت فیسبوک انجام شود. جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید این اظهارات را یک روز پیش از شهادت فرانسس هوگن در برابر کنگره مطرح کرد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.