کد مطلب: ۸۱۶۲۵۵

تکلیف قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور مشخص شد؟

تکلیف قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور مشخص شد؟

گمانه زنی ها همچنان در مورد قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور ادامه دارد اما وزرای علوم و ارتباطات، قطعی اینترنت در زمان کنکور را رد و تاکید کردند: راهکار مقابله با تخلف و تقلب در کنکور، قطعی اینترنت نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قطع اینترنت یکی از راهکارهایی بود که سال گذشته برای جلوگیری از تقلب در کنکور پیشنهاد شد با این حال محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا فرزندانمان در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا ماجرای قطعی اینترنت را تکذیب می کنید ادامه داد: ان‌شاءالله دکتر زارع‌پور(وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) به ما کمک می کنند، ما نمی‌گوییم قطعی اینترنت، ولی دکتر زارع‌پور به ما کمک می‌کنند که در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد.

وزیر علوم افزود: کمک به معنای راهکارهای دانش بنیان و فناوری‌های بدون قطع اینترنت است.

راهکار امنیت کنکور، قطع اینترنت نیست

عسیی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مورد گفت: کمک و راهکار ما قطع اینترنت نیست، کمک در ارائه راهکارها و فناوری‌هایی است که بدون ارتباط با شبکه سیار بتوانند مشکل عدم امنیت را برطرف کنند.

وی افزود: ما به همکاران گفته‌ایم این کار را دنبال می کنند تا با استفاده از تجهیزاتی که هرگونه سیگنال را در محیط آشکار می‌کند، بتوانند هرگونه ارتباط داوطلب در حوزه‌های آزمون را که در آن شرایط نباید ارتباطی برقرار کنند را تشخیص داده و با آن مقابله کنند. بنابراین درحال همفکری باهم هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه پس هنوز قطعی اینترنت قطعی نشده است، افزود: همان طور که گفتم راهکار، قطعی اینترنتی نیست با قطعی اینترنت ممکن است مشکلات دیگری رخ دهد ما باید راه علمی برای این منظور پیدا کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.