کد مطلب: ۳۷۶۳۳۰

گوگل استفاده گوشی‌های هواوی از اندروید را محدود کرد

گوگل استفاده گوشی‌های هواوی از اندروید را محدود کرد

پس از آنکه دونالد ترامپ هواوی و شرکت‌های تابعه آن را در فهرست سیاه تجاری ایالات متحده قرار داد، گوگل محصولات این شرکت غول ارتباطاتی را از برخی آپدیت‌های امنیتی و فنی اندروید محروم کرده است.

گوگل محصولات شرکت غول ارتباطاتی هواوی را از برخی آپدیت‌های امنیتی و فنی اندروید محروم کرده و از این پس گوشی‌های هوشمند این کمپانی با سیستم‌عامل اندروید نمی‌توانند به اپ‌های گوگل از جمله یوتیوب، جی‌میل و گوگل‌پلی استور دسترسی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این تصمیم پس از آن گرفته شد که چند روز قبل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هواوی و شرکت‌های تابعه آن را در فهرست سیاه تجاری ایالات متحده قرار داد.

کارشناسان بر این باورند که اگر گوگل همکاری خود را با هواوی پایان دهد، این کمپانی چینی برای ادامه فعالیت‌های تجاری خود در خارج از چین با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد شد؛ به‌طوری که دیگر نمی‌تواند اسمارت‌فون‌های هواوی اندرویدی را با سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی کند.

به گزارش اسکای‌نیوز، به این ترتیب هواوی محدود به استفاده از سیستم عاملی تحت عنوان Android Open Source Project خواهد بود که دربرگیرنده اپلیکیشن‌هایی چون جی‌میل، گوگل‌مپس، یوتیوب و گوگل فوتوز نیست.

اگرچه گوشی‌های هوشمند هوآوی در ایالات متحده ممنوع هستند، اما آمار فروش عظیم این برند در چین و اروپا نشان می‌دهد که از نظر سهم بازار از آیفون سبقت گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.