کد مطلب: ۳۸۱۲۹۳

گیمرهای ایرانی به خاطر مشکلات دسترسی در رقابت‌ها می‌بازند

گیمرهای ایرانی به خاطر مشکلات دسترسی در رقابت‌ها می‌بازند

روز گذشته مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت از گیمرها خواست تا مشکلات دسترسی به سرورهای گیم را به آنها اعلام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمید فتاحی با انتشار توییتی اعلام کرد: «ما در شرکت ارتباطات زیرساخت آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم که تجربه بهتری از آنلاین بازی کردن داشته باشید. لطفا از این پس، اگر مشکلی در دسترسی به سرورهای بازی‌ داشتید از طریق ایمیل game@tic.ir به ما بفرمایید تا انجام وظیفه کنیم.»

اما چه اتفاقی افتاده که مدیرعامل زیرساخت در نخستین روزهای حضور در این سازمان خواستار پیگیری مشکلات گیمرها شده است.

علی فخار، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معتقد است تاکنون این نکته که گیم آنلاین نیازمند چه زیرساختی است چندان در اولویت کاری شرکت زیرساخت قرار نداشته اما حال که این موضوع برای شرکت زیرساخت مهم شده، اتفاق خوبی است.

او درباره کمکی که شرکت زیرساخت می‌تواند به گیمرهای داخل کشور کند، به تجارت‌نیوز می‌گوید: شرکت زیرساخت این وظیفه را دارد که اینترنت کشور را تامین کرده و به شرکت‌های ای‌اس‌پی‌ها تحویل دهد. این شرکت‌ها هم از بستری که زیرساخت تامین می‌کند استفاده می‌کنند و به مشترکان اینترنت ارایه می‌دهند.

او ادامه می‌دهد: در بازی‌های آنلاین چون با تحریم مواجه هستیم به این دلیل که سرور بازی‌ها در ایران مستقر نیست و در بازی‌های آنلاین بحث کیفیت اتصال و پینگ اتصال بین بازی کننده و سرور خیلی اهمیت پیدا می‌کند بنابراین گیمرها مجبور هستند به سرورهای خارج از ایران متصل شوند. در بهترین حالت باید به سرورهای کشور ترکیه یا امارات یا در مرحله بعد به سرورهای اروپا متصل شوند.

فخار با اشاره به اینکه بهترین پینگ برای گیم آنلاین باید زیر عدد 20 باشد، ادامه می‌دهد: درحالی که پینگ اتصال گیمرهای ایرانی به سرورهای اروپا به 180 هم می‌رسد، این مساله‌ای است که در بازی‌های آنلاین به شدت مهم است. گیمر ایرانی در مقابل گیمرهای خارجی که با پینگ‌های 10 یا زیر 10 هستند با پینگ مثلا 120 بازی می‌کنند که این مساله منجر به اختلاف 12 برابری و افت سرعت اتصال می‌شود. یعنی اکشن یه بازیکن خارجی با پینگ 10، 12 برابر سریعتر از یک بازیکن ایرانی با پینگ 120 انجام می‌شود.

او اضافه می‌کند: حتی اگر ری اکشن بازیکن ایرانی خوب باشد به این دلیل که اکشن بازیکن خارجی زودتر به سرور می‌رسد باعث می‌شود اکشن بازیکن خارجی زودتر ثبت شود. این اختلاف باعث می‌شود که گیمرهای حرفه‌ای مان در داخل کشور نتوانند به خوبی با گیمرهای مطرح دنیا رقابت کنند.

فخار درباره کمکی که شرکت زیرساخت می‌تواند به گیمرهای ایرانی کند، می‌گوید: کمکی که شرکت زیرساخت می‌تواند به گیمرها کند این است که سرور بازی‌ها را شناسایی کند و ارتباط با این سرورها را برای گمیرهای ایران در اولیت قرار دهد یا مسیرهای ارتباطی مطلوب با سرورها را شناسایی و استفاده از آن را برای گیمرها محیا کند. این یک بحث زیرساختی است که نه بنیاد ملی بازی ها و نه آی‌اس‌پی‌ها نمی‌توانند در این باره اقدامی کنند.

او ادامه می‌دهد: این موضوع که تاکنون گیم آنلاین نیازمند چه زیرساختی است چندان در اولویت کاری شرکت زیرساخت قرار نداشته اما حال که این موضوع برای شرکت زیرساخت مهم شده است اتفاق خوبی است چراکه اگر اقداماتی صورت بگیرد می‌توانند کاری کنند که وضعیت دسترسی به شبکه برای بازی آنلاین بهبود پیدا کند و یا حتی اگر قرار است شبکه اینترنت کشور توسعه پیدا کند نیم نگاهی به بازی آنلاین داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.