کد مطلب: ۵۸۲۱۲۵

کدام شبکه اجتماعی در ایران پولساز است؟ (اینفوگرافیک)

کدام شبکه اجتماعی در ایران پولساز است؟ (اینفوگرافیک)

در ایران ۴۸ میلیون نفر عضو اینستاگرام هستند و همین سبب شده که این شبکه اجتماعی مهم‌‌ترین پلتفرم فضای مجازی برای کسب درآمد باشد. چون آمارها می‌گوید ۸۳ درصد از واحدهای تجاری، برای معرفی کالا و خدمات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز آمار ایران اخیرا گزارشی درباره نحوه و میزان استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها منتشر کرده است. گزارشی که نشان می‌دهد ۷۸‌ درصد از واحدهای تجارت الکترونیک به منظور ارائه کالا یا خدمات خود، علاوه بر وب‌سایت از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌کنند.

اما میزان استفاده از نسخه‌های داخلی و خارجی تفاوت معناداری با هم دارند. برای مثال در حالی که ۵۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیک از طریق واتس‌آپ درآمد کسب می‌کنند، سهم پیام‌رسان‌های داخلی نهایتا ۵ درصد است.

نکته جالب توجه این است که با وجود اینکه مدت‌هاست تب استفاده از فیس بوک و وبلاگ بین ایرانیان فروکش کرده، اما سهم این دو از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر است. یعنی کسب‌وکارهای آنلاین، از فیس بوک و وبلاگ درآمدزایی بیشتری دارند تا از سروش و بله و آی‌گپ.

مدتی پیش مجلس طرح صیانت از فضای مجازی را بررسی کرد که به معنای محدودسازی فعالیت شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام بود.

همان زمان گفته شد که با محدودسازی فضای مجازی، مشاغل بسیاری از بین می‌رود. حالا این گزارش مرکز آمار همین مساله را تایید می‌کند.

درآمد از شبکه اجتماعی 01

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزودی میتونن توی شبکه‌های ایرانی کار کنن