کد مطلب: ۵۳۰۵۱۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

چرا رمزارزها ناگهان ریزش کردند؟ / پیش‌بینی آینده بیت‌کوین

چرا رمزارزها ناگهان ریزش کردند؟ / پیش‌بینی آینده بیت‌کوین

بازار کریپتوکارنسی در ۲۴ ساعت گذشته نوسان زیادی داشت و بیت‌کوین کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد و تا ۵۳ هزار دلار ریزش کرد. اما چرا بازار کریپتوکارنسی به ریزش ناگهانی داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم که به تازگی سقف قیمتی جدیدی ثبت کرده بودند و روندی روبه رشد داشتند امروز صبح روندی نزولی در پیش گرفتند و ریزش زیادی کردند. بیت‌کوین از ۶۱ هزار به ۵۳ هزار دلار نزول کرد و اتریوم هم ریزشی ۳۰۰ دلاری داشت. از طرفی باقی ارزهای دیجیتال هم به دلیل وابستگی زیاد به بیت‌کوین روندی نزولی پیدا کردند. اما در حال حاضر بخشی از ریزش جبران شده و بیت‌کوین دوباره به محدوده ۵۷ هزار دلار رسیده است.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازارهای ملی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل ریزش ارزهای دیجیتال گفت: معمولا ریزش‌های سنگین در بازار کریپتوکارنسی در روزهای شنبه و یکشنبه و نبود آمریکایی‌ها در بازار رخ می‌دهد. اما دلیل محکم بنیادین برای ریزش بیت‌کوین نمی‌بینم و به نظرم اصلی‌ترین دلیل این بود که بازار رمق صعود نداشت و باید اصلاح می‌کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: بازار رمق صعود نداشت و باید اصلاح می‌کرد اما انتظار اینقدر ریزش از بازار نمی‌رفت. بعد از روند نزولی بیت‌کوین بازار دچار ترس شد و هیجان به روند نزولی دامن زد و احتمالا همین موضوع باعث ریزش خارج از انتظار شد اما روند نزولی برگشت و بسیاری از ارزها بخشی از نزول را جبران کردند.

نام‌آور در رابطه با ادامه روند بازار گفت: احتمالا بازار یک روند صعودی تا محدوده قبلی خود داشته باشد و بعد دوباره اصلاح کند. احتمالا ارزها به قیمت‌های قبلی خود برمی‌گردند اما روند بازار امروز برای پیش‌بینی روند آینده خیلی مهم است و فعلا باید منتظر ماند.

این کارشناس در رابطه با اهداف بعدی بیت‌کوین گفت: بر اساس منحنی‌های رشد لگاریتمی بیت‌کوین باید تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار و تا سال ۲۰۲۸ به یک میلیون دلار برسد اما ممکن است این اهداف مانند بورس ایران که خارج از قاعده صعودی شارپی داشت زودتر از موعود اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانیم به صورت دقیق بگوییم بیت‌کوین کی ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود اما با اندیکاتورها و حجم معاملات می‌توانیم آینده بیت‌کوین را قیمت‌گذاری کنیم که باز هم می‌گویم ممکن است این اهداف زودتر از موعود محقق شوند. ماهیت بازارهای مالی تحلیلی است و ممکن است تحلیل بعد از هر روز معاملاتی تغییر کند و کسانی که به دنبال تارگت زمانی و اعداد دقیق می‌گردند بهتر است تا دیر نشده است آموزش ببینند.

منحنی رشد لگاریتمی بیت‌کوین

این کارشناس در رابطه با حجم لیکویید بازار گفت: حجم لیکویید در بازار به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی داشته اما به نظرم به دلیل ریزش زیاد و جو هیجانی و ترس موجود در بازار طبیعی است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    سلام خدمت همگی یه راهنمایی کوچیک میکنم دوستان رو بیت کویین تا چند روز آینده ۴۸۰۰۰دلارو میبینه ولی اینجارو توجه کنید دقیق مطمعنا همون مدلیم چند روزه برمیگرده و ۶۹۰۰۰ دلارو میبینه

  • علی1369

    سلام اول اینکه کارشناس به جای 10میلیارد دلار را نوشته 10هزار میلیارد تومن یعنی 100هزار میلیارد تومن
    دوم این اقا نظری در مورد خرید و فروش نداده.
    سوم بیت اصلاح میکنه ولی ارزهای دیگه جا دارند رشد کنند پس ارزهای دیگه بخرید
    این ارزها اب و نان نمی شود
    هیچ بغالی به شما یک چوس فیل هم بار ارز دیجیتال نمی دهند

  • دوج کویین

    دوستان بازار ارز باید اصلاح میکرد اگه اصلاح نمی‌کرد باید بهش شک میکردیم در طی تقریبا یک سال بیت 180میلیونی شده 1700میلیارد تومان اونم تقریبا یک کله پس باید اصلاح میکرد برای فعالان بازار این اصلاحها زیاد بد نیست و اون فعالان با کمترین ریسک از این بازار استفاده میکنند الان ارزش بازار به حدی است که دیگه به خاطر این صعودهایی بالا از نفس افتاده بود برای فعالان این ریزش یک خوشحالی داره که در قیمتهای پایین تر باز وارد میشن و سودهای کلان میبرن شما دوج رو ببینید در چند هفته از قیمت هفتصد تومان تا پانزده هزار تومان سقف زد من خوشحال میشم این ارز تا پانصد تومان بیاد تا سنگین وارد بشم اگه این نقطه برسه شک نکنید سقف قبلی که سهل هست تا یک دلار پیش خواهد رفت فقط باید جوری معامله کرد که بتوانیم قله های اوج رو با هم ببینیم مثل یک معامله گر حرفه ای عمل کنید نه یک معامله گر آماتور
    بیت کوین از نظر شخص من تا 28هزار تا ریزش خواهد کرد اگه این هدف ریزشی محقق بشه به شخصه سنگین وارد خواهم شد

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز شما دوج گرفتین؟

  • اسی

    به نظر من دلیل ریزش بازار به خاطر اینه که پدرزنم تازه بیت خریده بود هر جا پا میزاره سقوط می‌کنه?

  • ترس

    این دوست عزیز چنان تحلیل کرد از نزولی ارز که من تا دوماه ترس همه وجودم را گرفت بیت 28000 هزار ..

  • ناشناس

    بوی ال کوئیست و شرکت های هرمی میاد (البته نظر منه)

  • ناشناس

    ن

  • M

    خدایا!!! من‌ همین دیروز کاردانو خریدم، کاشکی نمیخریدم، خیلی اومد پایین، اصلا فکرشو نمیکردم???

    • ناشناس

      خیلی دوست دارم بدونم الان هنوز کاردانوتون رو داری یا نه! ،?

    • وحید افتاده

      عزیز ناراحت نباش کاردانو در اینده نزدیک به 3 دلار می رسه

  • ح

    سلام به نظر شما این ارز دیجیتال آینده خوبی داره یا دوبار ریزش داره

  • محمد

    به نظر من با دولت جدید که به احتمال زیاد از جناح راست است ارز دیجیتال فاتحش خونده میشه. نزدیکش نشید که سرمایتون از بین میره .اونایی هم که ماینر دارنذ زودتر بفروشن . فقط زمین و ملک. والسلام