کد مطلب: ۴۵۴۹۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تجربه استفاده مردم از اسنپ و تپسی در روزهای اخیر / کرایه‌ها چقدر گران شده است؟

تجربه استفاده مردم از اسنپ و تپسی در روزهای اخیر / کرایه‌ها چقدر گران شده است؟

گزارش‌های مردمی از تجربه خود در استفاده از تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی از گران شدن کرایه‌ها خبر می‌دهد و برخی از کاربران در فضای مجازی این افزایش قیمت‌های بالا را در دوران شیوع ویروس کرونا، گرفتن ماهی از آب گل آلود قلمداد کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از کاربران در فضای مجازی تجربه خود را طی روزهای گذشته از گران شدن تاکسی اینترنتی بیان کرده‌اند.

برخی از این کاربران در توئیتر علت گران شدن را در افزایش تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا عنوان کرده‌اند، که البته بیشترین گزارش‌ها از افزایش قیمت کرابه اسنپ است.

در خصوص میزان گران شدن نیز کاربران به طور میانگین از افزایش تا ۱۰۰ درصدی کرایه‌ها گفته‌اند.

کابری به اسم محمد در توئیتی نوشت: «مردم به خاطر شرایط کرونا مجبورند از اسنپ و تپسی استفاده کنند، مدیران این دو شرکت هم تصمیم گرفتند کرایه‌ها را دو برابر کنند…»

فرهاد، کاربر دیگریست که کرابه را در دو شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی مقایسه کرده و نوشته است: «اسنپ ۶۵۰۰۰ تومن، تپسی ۳۵۰۰۰ تومن چه خبرتونه؟»

کاربر دیگری نیز نوشت:«این هم گوشه‌ای از سیستم فوق حرفه‌ای قیمت‌گذاری در اسنپ که جمعی از برنامه‌نویسان متخصص داخلی با تکیه بر دانش بومی اون رو اختراع کردند. شما اگه از ته کوچه بن بست با اسنپ بری سر کوچه باید ۱۶٫۵۰۰ تومن پول بدی بهشتون. زیبا نیست؟»

دیگری هم اینطور عنوان کرد:«اسنپ تقریبا قیمتاش ۱٫۵ برابر شده، اون هم موقعی که تقاضای مردم زیاد شده و قرار بود به خاطر افزایش قیمت سوخت تاکسی‌های اینترنتی گرون نشه! الان دقیقا این افزایش قیمت ناگهانی علتش چیه؟»

کاربری به اسم هادی نوشت:«کرایه اسنپ از غرب به شرق تهران برای مسیر ۴۰ کیلومتری ۸۳ تومن، کرایه اتوبوس تهران به زاهدان برای ۱۵۰۰ کیلو متر ۵۴ تومن»

پیمان کاربر دیگری است که از تجربه خودش در استفاده از تپسی نوشته است:«مشاهداتم در این دو روز نشون میده کرایه تپسی حدودا افزایش ۵۰ درصدی داشته. اسنپ ندارم ولی توییت‌ها نشون میده انگار این تصمیم، هماهنگ‌شده از طرف دو شرکت بزرگ تاکسی اینترنتی کشور اجرا شده»

کاربر دیگری نوشت:«دیدن مردم استفادشون بیشتر شده و به خاطر کرونا مترو و تاکسی و اتوبوس سوار نمی‌شن، کرایه‌هاشون رو دو برابر کردن. آقایون تپسی و اسنپ هم بلدن چطوری از آب گل آلود ماهی بگیرن»

امید هم از حذف کردن برنامه اسنپ در تلفن شخصی‌اش نوشته است:«افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های تاکسی اینترنتی شرکت اسنپ و تپسی چراغ خاموش و بدون مجوز کرایه سفرهای خود را ۴۰ درصد افزایش دادند. مسیری که همیشه با ۴ تومن می‌رفتم الان زیر ۹ تومن نمیاد و بیشتر از ۴۰ درصد شده. تپسی رو که کلا ندارم اسنپ هم بای بای»

کاربر نیز توشت:«خواستم برگردن خونه اسنپ گرفتم تا سوار شدم یادم افتاد کیف پولم رو جا گذاشتم. سفر رو کنسل کردن رفتم کیف پولم رو برداشتم هزینه سفر ۴ هزار تومن افزایش پیدا کرد!! توی پنج دقیقه…»

قرار بود شیب افزایش کرایه ملایم باشد

در این خصوص یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بهمن ماه گذشته در خصوص افزایش قمیت تاکسی اینترنتی گفته بود: با توجه به افزایش هزینه کالا‌های مصرفی و بالا بودن هزینه رانندگان ناوگان تاکسیرانی به طور حتم افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی در سال آینده با شیب ملایم انجام می‌شود.

وی افزود: نرخ کرایه تاکسی‌ و ناوگان حمل و نقل عمومی کمتر از نرخ تورم افزایش می‌یابد.(باشگاه خبرنگاران جوان)

در خصوص تغییرات اخیری که در ساختار شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ رخ داده، ژوبین علاقبند، مدیر عامل آن در توئیتر خود با اسنپ خداحافظی کرد و محمد خلج به عنوان مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت تاکسی اینترنتی معرفی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیرعلیزاده

    هم مملکتیای عزیزم اونایی که مسافر همیشه اسنپ هستن میدونن و درک میکنن که همه چی تو مملکت چندبرابر شده و حسابشون جداست اما اونایی که ماهی سالی یه بار اسنپ میگیرن یه دفعه پارسال میرفتی پنج تومن توقع نداری که امسالم همون پنج تومن بری تازه همچین کرایه ها هم تغییر نکرده در ضمن مثل اون دوستمون که میگفت مسیر سی و پنج هزار تومنی رو با تاکسی رفته هشت هزار تومن میتونی بری یا مترو و اتوبوس که خیلی خیلی ارزونتره ولی توقع اینو نداشته باش که ماشین بیاد در خونت سوارت کنه مقصدت پیادت کنه کولر بزنه ماسک بزنه آخرش مثل اقا معلم یا خانوم معلم فاز امتیاز دادن بگیری با مفت تومن در ضمن یه سری به آژانس یا تاکسی های سر کوچه تون که تو بارون و برف کار نمیکنن کنار خیابون یه لنگ و پا وامیستی بزن اونوقت قدر عافیت رو میدونی

  • ناشناس

    اخه مرد ناحسابی انجور که شما میگداگه باشه از یه کوچه بن بست تا سرکوچه ۱۶۵۰۰تومن پس چرا آقای کثافت من چرا۵کیلومتر راه رامیرم۴۵۰۰میدن

  • Ebi

    ما که اینجا کرایه کمترم شده این متن الکی هست

  • نیما

    توی کشوری زندگی میکنیم، که خبرنگاران در ارتباط با گرانی بنزین، گران شدن لوازم یدکی قلابی و بی کیفیت، گران شدن خدمات تعمیرگاهی، گرانی خودرو، گرانی مسکن، سر به فلک کشیدن اجاره مسکن، گرانی حبوبات، میوه، گران شدن لوازم خانگی و …. و به طور کل تورم مهار نشدنی، هیچ حرفی نمیزنن و فقط کافیست که کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی کمی افزایش پیدا کند، تیترهای جنجالی میزنند.
    اول اینکه تاکسی‌های اینترنتی با شروع کرونا و قرنطینه مردم و کم شدن درخواست و بر طبق عامل عرضه و تقاضا قیمت‌های خود را تا نصف کاهش دادند. بعد از شروع دوباره کسب و کار و به طبع آن افزایش درخواست، قیمت‌ها باز هم بر طبق عامل عرضه و تقاضا کمی افزایش داشت (در واقع قیمت‌ها به زمان قبل از کرونا بازگشت).
    دوم اینکه بر طبق اظهار نظر مدیران این شرکت‌ها افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی بر روی کرایه ها صورت گرفته که از میزان تورم پایین‌تر است.
    سوم اینکه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در همین جامعه و با همین تورم زندگی می‌کنند. بنابراین هزینه زندگی آنها نیز افزایش پیدا کرده و طبیعی است که کرایه‌ها افزایش پیدا کند.
    مورد آخر اینکه کافی است کرایه‌های اسنپ و تپسی را با کارپینو که زیر نظر تاکسیرانی می‌باشد مقایسه کنید.
    همچنین می‌توانید کرایه‌های اسنپ و تپسی را با آژانس‌های تاکسی تلفنی مقایسه کنید تا متوجه شوید که با این افزایش، تازه نیمی از کرایه کارپینو و یا آژانس‌ها را پرداخت میکنید.
    هزینه‌های ثابت یک راننده تاکسی اینترنتی در یک ماه:
    ۱. حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بنزین (با احتساب سهمیه ۶۰ لیتری و سهمیه واریزی از سوی وزارت کشور)
    ۲. حدود ۱ میلیون تومان هزینه تعمیرات خودرو
    ۳. ۶۰۰ هزار تومان بیمه اختیاری
    ۴. حدودا ماهی ۸۰۰ هزار تومان هزینه اسقاط خودرو (خودروهای فعال در تاکسی اینترنتی باید پس از ۱۰ سال خودروی خود را اسقاط نموده و خودروی جدیدی خریداری کنند، البته این مبلغ با توجه به ثابت بودن قیمت خودروها لحاظ شده در حالی که قیمت خودروهای داخلی از سال گذشته تا کنون ۲ برابر شده)
    ۵. به مبالغ فوق ۱۵ درصد کمیسیون شرکت‌ها و ۱.۵ درصد عوارض شهرداری را نیز اضافه کنید.
    حالا با توجه به هزینه‌های فوق، از افزایش کرایه‌ها گلایه کنید!!!

  • ناشناس

    سلام من از همه معذرت میخوام الان سر هر محله ای تاکسی هست شما مسیرهای مورد نظرتان را، قبل از سفر قیمت بگیرید بعد اسنپ یا تپسی سوار شید چون من قیمت گرفتم دیدم باز صد برابر قیمتهای اسنپ وتپسی کمتر لطفاً با دیدباز قضاوت کنید گرانی مال همه هست

    • مرادخانیا

      جالبه که راننده تاکسی ها همشون اسنپی شدن از اون طرف هم راننده های آژانس قیمت کرایه رو از روی اسنپ تعیین میکنن و با شلوغی خیابون قیمت رو بالا و پایین میارن

    • ناشناس

      حرف حق جواب نداره .دم شما گرم
      کسی که عادت کرده از روی باد معده در هر زمینه ای صحبت کنه رو کاریش نمیشه کرد .

  • ناشناس

    سلام من راننده اسنپ اعلام می دارم با این هزینه های سرسام آور لوازم یدکی، خرید لاستیک ،هزینه سوخت و هزینه دستمزد ها ، این کرایه های اسنپ خیلی پائین
    است لذا مدیران اسنپ یا شهردای باید این کرایه ها درست کنند ( با این کرایه های پایین فقط خرج ماشین در میاد … خرج زندگی صفر )

  • ناشناس

    کجا کرایه زیاد شده خودم 4 نفر یک مسیر مسافر بردم 3500 واقعا خجالت آور نیست مسافر چقدر بعدا بخنده و مسخره کنه

    • مرادخانیا

      اولا که بیشتر از سه نفر رو نمیشه سوار کرد و قانون اسنپ و تبسی همینه دوماً احتمالاً شما این چهار نفر رو دو سه تا چهارراه جابجا کردید وگرنه منی که مسیرم تو روز عادی چهل دقیقه س با پنجاه تومن میرم و روزهای خلوت که کمتر از بیست دقیقه سی ، سی و پنج تومن میرم

  • راننده اسنپ

    با این کرایه ها خودم خجالت میکشم مسافر سوار کنمیک مسیر میری میزنه 4000 تومن بعد 4 یا5 نفر سوار میشن بهت هم می‌خندن با این لوازم گرون ماشین خودتون قضاوت کنین

  • حمید رضا

    کرایه ها نسبت به مخارج ده درصد افزایش داشته ، آنهم در همه سفرها نه ، در یک دهم سفرها . آنها که در روزنامه ها تیتر میزنند ، قطعا با مدیران این دو شرکت هماهنگ هستند ، چون این دو شرکت هرچقدر رانندگانشان در تنگنا و فقر باشند مجبور به کار بیشتر هستند ، و این عمل دو شرکت را سرپا نگه داشته و سود هنگفتی را نصیبشان میکند .

  • عباس

    بجای اینکه بیاین از راننده ها حمایت کنین یه چیزی اضافه بذارین رو کرایه اینجوری آدمو دلسرد میکنین