کد مطلب: ۵۸۱۳۹۶

آیا XRP در بورس معامله می‌شود؟ / دعوای بورس آمریکا و ریپل ادامه دارد

آیا XRP در بورس معامله می‌شود؟ / دعوای بورس آمریکا و ریپل ادامه دارد

یک تحلیلگر سرشناس بازارهای مالی معتقد است که XRP را می‌توان یک اوراق بهادار غیرثبت‌شده تلقی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیتر براندت، معامله‌گر معروفی که بیش از چهار دهه از زندگی خود را در بازارهای کالای اساسی صرف کرده است، همچنان بر سر موضع خود در مورد ریپل پافشاری می‌کند. این تحلیلگر معتقد است که XRP را می‌توان یک اوراق بهادار غیرثبت‌شده تلقی کرد.

او در توئیتی نوشت: تحت نظارت رئیس جدید کمیته اوراق بهادار آمریکا ما با چالش‌های بیشتری از این نوع مواجه خواهیم شد. شخصا فکر می‌کنم، ریپل یک اوراق بهادار است، و این موضوع مانع از این نمی‌شود که من تحت شرایط درست، روی ریپل سرمایه‌گذاری نکنم.»

براندت که منتقد سرسخت ریپل بوده، اخیرا استدلال کرده که کمیسیون بورس و اوراق بهادارا آمریکا در کمتر از دو ماه دیگر XRP را به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی خواهد کرد. او همچنین مدعی شد که شرکت روی قیمت این رمزارز دستکاری انجام می‌دهد.

کمیته بورس و اوراق بهادار مدعی است که ریپل از طریق فروش غیرقانونی XRP برای تامین مالی کسب و کار خود ۱٫۳۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ناظران بازار سهام نیز چنین ادعایی را تایید می‌کنند.

در ان طرف، مدافعان ریپل معتقدند که SEC به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود است و میخواهد با این بهانه نظارت را بر بازار رمزارزها تشدید کند. ریپل در حالی به رای عادلانه امیدوار است که با آوردن اسنادی در مورد بیت‌کوین، اتر و XRP به آژانس فشار وارد کند.

با وجود سخنرانی ویلیام هینمن، مقام سابق عالی رتبه بازارهای مالی آمریکا، SEC همچنان موضوع خود را در مورد نظارت بر اتریوم حفظ کرده است. با این حال براندت اتر را یک اوراق بهادار نمی‌داند چرا که معتقد از نظر ساختار به کلی با این اوراق تفاوت دارد.

با این حال گری گنسلر، رئیس SEC پیشتر به نیویورک‌تایمز گفته بود که هر دوی اتر و ریپل باید در دسته اوراق بهادار قرار بگیرند.

منبع: u.today

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما که نفهمیدیم چی شده ولی انشاالله که خیره