کد مطلب: ۷۰۵۱۳۱

اینترنت امروز قطع می‌شود؟

اینترنت امروز قطع می‌شود؟

ظرف چند روز گذشته اینترنت در بسیاری از نقاط کشور قطع شده و اینستاگرام و واتساپ هم مسدود شده است. سوالی که وجود دارد این است که آیا امروز هم مانند روزهای گذشته با اختلال و قطعی اینترنت مواجهیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنور هیچ منبع رسمی قطعی اینترنت را تایید نکرده است. تنها ساعاتی قبل خبر رسید که وزیر ارتباطات اعلام کرده که اینترنت امروز اول مهر ماه ار ساعت ۱۷ تا ۲۴ تعطیل است.

این خبر البته سریعا تکذیب شد. اما تجربه قطعی‌های مکرر سبب شده بسیاری از کاربران بگویند اینترنت امروز هم با اختلال و قطعی همراه است.

اختلالی که سایتی مانند نت‌بلاکس هم آن را تایید کرده و در چند روز گذشته از قطعی مکرر اینترنت در ایران خبر داده است.

روز چهارشنبه هم خبری از قول وزیر ارتباطات درباره قطعی اینترنت اعلام و تکذیب شد. اما همان روز قطعی گسترده اینترنت آغاز شد، واتساپ و اینستاگرام مسدود شد و امکان استفاده از گوگل پلی و اپ استور هم در ایران وجود ندارد.

حتی برخی از کاربران می‌گویند امکان دسترسی به گوگل هم دشوار است.

ماجرا چیست؟

اینترنت اولین مقصر اتفاقات و تحرکات اجتماعی در ایران است. شاید به همین دلیل در اعتراضات اخیر شاهد قطعی اینترنت بودیم. اتفاقی که با آن غریبه نیستیم و آبان ماه ۹۸ هم قطعی سراسری را تجربه کردیم.

پس از فوت مهسا امینی از روز جمعه در واکنش به گشت ارشاد اعتراضات بالا گرفت.

صبح امروز خبری به نقل از خبرآنلاین به‌طور گسترده منتشر شد. متن خبر کوتاه و فوری این بود: امروز عصر ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴:۰۰ اینترنت سراسری در کشور قطع خواهد شد.

خبر به نقل از وزیر ارتباطات بود و جای شک‌وشبهه‌ای باقی نمی‌گذاشت. اما رسانه خبرآنلاین این خبر را تکذیب و آن را شیطنت رسانه‌ای خواند.

شیطنت رسانه‌ای در انتساب خبر قطعی اینترنت به خبرآنلاین

از ساعاتی پیش خبری از قول وزیر ارتباطات درباره قطع سراسری اینترنت به نام خبرآنلاین در تعدادی از گروه های تلگرامی منتشر می‌شود، فارغ از درستی یا نادرستی این خبر، چنین محتوایی در خبرآنلاین منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از صبح امروز خبری بدون منبع از سوی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در چند کانال ناشناس منتشر شد درباره قطع سراسری اینترنت از ساعت ١۶:٣٠ دقیقه، خبری که هیچ سایت رسمی از جمله خبرآنلاین آن را منتشر نکرده است.

ساعتی بعد اما چند کانال تلگرامی شناخته شده، در حرکتی کذب و به دور از اخلاق رسانه‌ای اقدام به بازنشر این خبر با منبع خبرآنلاین کردند.

خبرآنلاین ضمن تکذیب انتشار این خبر در خروجی‌های خود، از همکاران رسانه‌ای تقاضا دارد ذره‌ای به اصول حرفه‌ای خبرنگاری در انتشار اخبار پایبند باشند.

با انتشار این تکذیبه از سوی رسانه خبرآنلاین و همچنین عدم انتشار این خبر در رسانه‌های معتبر کشور هنوز مشخص نیست که آیا اینترنت امروز هم قطع می‌شود یا خیر؟

قطعی سراسری اینترنت در عصر امروز صحت ندارد

خبرگزاری مهر نیز این خبر را تکذیب کرد.

به نقل از مهر،‌ پیگیری‌ از مسئولان وزارت ارتباطات حاکی از این است که چنین خبری صحت ندارد.

یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات ضمن تکذیب خبر قطعی اینترنت گفت: این خبر کذب است و وزیر ارتباطات چنین اظهار نظری را نداشته و در این خصوص طی دو روز اخیر با هیچ یک از رسانه‌ها گفت‌وگویی نداشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وصل کنید اینترنت رو تا کی قطعه خسته شدیم

  • ابوالفضل

    باز کنید لطفاً

  • یسنا

    لطفا نت رووصل کنید

    • پویا

      بابام درست میگم وصل کنید نت ها رو دیگه شورشو در آوردید

  • ناشناس

    سلام وصل کنید دیگه شورش در اومد

  • لیلا

    وصل کنید

  • نرگس

    دیگه شورش در اومد الان چن روزه دلمون تیکه پاره شده شماها خدا حالیتون نیس با مردم اینکاررو میکنید میدونید خیلی ها همین پشت این اینترنت کیامون موندن

    • ناشناس

      خو عزیز دلم از برنامه های ایرانی استفاده کن
      به جای اینستا از روبیکا استفاده کن
      به روبیکا میگن اینستای ایرانی فضاش خیلی پاکتر از اینستا هست به عنوان وات ساپ هم میشه ازش استفاده کرد میشه گروه و کانال راه اندازی کرد حداقل منِ مادر وقتی گوشیم دست بچه ام هست دیگه مطمئنم که فضایی که پسرم داخلش هست پاک هست
      برای کسب و کار هم خیلی مناسب هست تازه اینترنتش خیلی ارزون هست
      میتونی پست بزاری لایک بکنی و و و و….

    • ناشناس

      سلام‌خانم‌محترم شما انگار توی این جهان‌زندگی نمیکنی و از فناوری اطلاعات چیزی نمی دونید و فناوری اطلاعات مثل یک‌دهکده می مونه … تازه چرا باید اکثریت جامعه به پای بقیه بسوزند ؟؟؟؟ تازه این حقوق بشر که مسئولین ما میگن ، دقیقا الان کجاست که ما نمی بینیم ؟؟؟

  • ناشناس

    سلام لطفا واتساپ را وصل کنید

  • ناشناس

    دو هفتس نتا قطع شورشو در اوردین

  • مهمه؟

    وصل کنید چه خبر مگه با این کاراتون چیزی درست میشه نمیشه تو رو خدا وصل کنید ما کنکوری هستیم باید کلاس ببینیم ب کلاسا دسترسی نداریم به مشاورمون هم دسترسی نداریم تا کی چند ماه دیگه کنکوره از همه درسا عقب افتایم وصل کنین اینقد مردم عذاب ندین

  • سیدمهدی خداشناس

    سلام وارادت ازشماخواستاریم اینترنت هاراوصل وواتساپ اینستارواز محدودیت دربیارید