سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حضور رئیسجمهور، بر حق دسترسی عادلانه به فضای مجازی تأکید کرد. وی با رد مفاهیمی چون «اینترنت طبقاتی» یا «لیست سفید»، خاطرنشان کرد که دسترسی باکیفیت به شبکه جهانی بدون طبقهبندی، هدف اصلی این وزارتخانه در کوتاهترین زمان ممکن است.
«انشاءالله امروز یا فردا»، این جمله را هر صبح میخوانم و لبخند تلخی میزنم. حالا ۴۰۰ ساعت میگذرد و من هنوز حتی نمیتوانم یک پکیج ساده نصب کنم. نه GitHub دارم، نه Stack Overflow، نه مستندات. فقط یه لپتاپ خاموش باقی مانده است و احساس اینکه دارم فراموش میکنم چه کسی بودم! اینها درد و دل یک برنامهنویسی است که این روزها به او سخت میگذرد.
با توجه به اختلالات پیش آمده در اینترنت کشور، وزارت ارتباطات اعلام کرد که مجدانه در حال پیگیری برقراری ارتباطات و از سرگیری خدمات مذکور است و نتایج اقدامات متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:ما چندین جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونانش به منظور بررسی کیفیت آنتندهی و اینترنت برگزار کردیم که متاسفانه پاسخ قانعکنندهای ارائه ندادند و برنامه مدون زمانبندی شدهای نیز برای ارتقای آنها نداشتند و فقط مهلت خواستند تا مشکلات مطرح شده را پیگیری و رفع کنند.
در دیدار سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، توافق شد که در چارچوب این تفاهمنامه، زمین و امکانات لازم برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق شهری و شهرهای جدید به کارکنان فاقد مسکن وزارت ارتباطات اختصاص یابد. هاشمی در این نشست که در محل وزارت ارتباطات […]
انجمن تجارت الکترونیک تهران در نامهای سرگشاده خطاب به ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و رئیس کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال، نسبت به مسدودسازی ناگهانی پلتفرم «دکتر دکتر» اعتراض کرد و خواستار شفافسازی و رفع فوری این محدودیت شد.
وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت تحقق نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: وزارت ارتباطات برنامه های مفصلی تدارک دیده است تا سرمایهگذاری در این حوزه به صورت ویژه تقویت شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه به فناوری های نوین را رویکرد اصلی این وزارتخانه در دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: ارتباطات تا به امروز بحث صوت و ترافیک را تنظیمگری میکرد و از این به بعد باید به سمت تنظیمگری حوزه داده، سرویس و هوش مصنوعی قدم بردارد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ماموریت رفع مزاحمت پیام های تبلیغاتی ناخواسته برای مردم، از برخورد با تماس های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، صبح امروز در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس گذاشت، اعلام کرد مشکل رجیستری آیفون برطرف شد. این خبر بهسرعت در میان کاربران و رسانهها دست به دست شد. این در حالی است که فعالان بازار و اصناف هیچ ابلاغیهای درباره چنین تصمیمی دریافت نکردهاند و حتی نسبت به آن ابراز بیاطلاعی میکنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: توسعه شبکه سیار نسل پنجم در ایران در دستور کار قرار گرفته و تاکنون حدود ۲۰۰۰ سایت راهاندازی شده است و بررسی چالشها و فرصتهای استقرار ۵G در جنوب آسیا و نگاهی به آینده این فناوری و نسل ششم شبکههای ارتباطی (۶G) بسیار با اهمیت است.
فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال کشور نقش وزیر ارتباطات را یک تسهیلگر در بدنه حاکمیت میدانند و از او میخواهند که به عنوان نماینده مردم و بخش خصوصی در نهادهای تصمیمگیرنده حضور پیدا کند.
نشست خبری وزارت ارتباطات با موضوع ارائه عملکرد 1000 روزه خدمت برگزار شد. در این جلسه به موضوعات متعددی پرداخته شد. فیلترینگ از جمله این این موضوعات بود.
«عیسی زارعپور» وزیر ارتباطات خبر از این موضوع داده که درخواست رفع فیلتر گوگلپلی را برای بار سوم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده است. دو درخواست قبلی وزارت ارتباطات به عنوان یک عضو کارگروه در کمیته فیلترینگ درباره رفع فیلتر گوگلپلی در سال ۱۴۰۲ رخ داده و به نظر میرسد دلایلی که وزارت ارتباطات و سایر بازیگران و فعالان حوزه به کارگروه اعلام کردهاند، آنها را برای رفع فیلتر مهمترین و بزرگترین استور اندرویدی دنیا قانع نکرده است.