با تعطیلی یک هفته ای مدارس و با اعلام وزارت آموزش و پرورش، کلاسها به صورت مجازی در شبکه شاد تشکیل شد اما علیرغم اطلاعرسانیها مبنی بر در دسترس بودن و فعالیت اپلیکیشن شاد، برخی معلمان و دانشآموزان همچنان در دسترسی به این شبکه آموزش دچار مشکل هستند.
اگرچه نرمافزار شاد قرار بود بار آموزش مجازی در روزهای تعطیلی مدارس را به دوش بگیرد، اما رابط کاربری نامطلوب آن در کنار اینترنت ضعیف و البته قطعی برق سبب شده آموزش مجازی در بستر شاد پر چالش شود؛ ضمن اینکه برخی کارشناسها معتقدند محتواهای تولید شده در بستر شاد آموزش را از مسیر اصلی خود دور کرده و تداعی کننده آموزش پولی به جای آموزش رایگان است.
مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت آموزشی مدارس هفت شهرستان های این استان امروز یکشنبه ۲۰ اسفند به علت تشدید بارندگی ها در جنوب این استان غیر حضوری شد.
مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس شهرستان های چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری برای روز شنبه نوزدهم اسفندماه خبر داد.
سرنوشت تحصیلی بیش از 15 میلیون دانشآموز در کشور، به تعطیلیهای پیدرپی گره خورده است. امانالله قرایی مقدم، جامعهشناس میگوید: «آموزشوپرورش ایران سوخته است. تعطیلیها موجب ضعیف شدن پایه تحصیلی دانشآموزان میشود. با پایه ضعیف هم، افراد در دانشگاه کشش یادگیری ندارند و برخی ترک تحصیل میکنند.»