با رای مجلس مالکان واحدهای مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای 100هزار نفر اگر در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از چهار ماه به عنوان خانه خالی شناسایی شوند به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی برمبنای مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.
ردیابی خریداران مسکن در معاملات هفتههای اخیر از فعالتر شدن تقاضای سرمایهای ملک حکایت دارد. این گروه هماکنون نیمه جنوبی پایتخت را برای خرید آپارتمان انتخاب کرده است.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از نهاییشدن دستورالعمل پرداخت کمکودیعه مسکن طی امروز خبر داد و گفت: از ظرفیت تمام بانکها برای پرداخت این وام استفاده خواهد شد.
در حالی که بازار اجاره اغلب مناطق تحت تاثیر استطاعت محدود مستاجران برای افزایش اجارهبها قرار گرفته است، در منطقه یک روند بازار اجاره به گونه دیگری پیش میرود، طوری که پیشنهاد اجارهبهای دلاری در برخی املاک لوکس این منطقه رواج پیدا کرده است.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از ابتدای تابستان امسال از خانههای خالی مالیات اخذ خواهد شد. اما هنوز این برنامه عملی نشده، برخی مالکان برای فرار مالیاتی دست به اقدام عجیبی میزنند.