کد مطلب: ۳۸۰۶۶۲

راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی با ۲۰ میلیون تومان

راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی با 20 میلیون تومان

هر نوع شغلی که در مقابل تولید کالا و خدمات، درآمد مشروع و قانونی کسب کند مقدس و ستودنی است. چه کسب‌وکار خانگی و چه مشاغلی که با تولید انبوه در کارخانه همراه باشند. این مشاغل علاوه‌بر درآمد فردی، مشکلی را حل می‌کنند، رفاه عمومی را بالا می‌برند و با تکثر ثروت و قدرت، آزادی

هر نوع شغلی که در مقابل تولید کالا و خدمات، درآمد مشروع و قانونی کسب کند مقدس و ستودنی است. چه کسب‌وکار خانگی و چه مشاغلی که با تولید انبوه در کارخانه همراه باشند. این مشاغل علاوه‌بر درآمد فردی، مشکلی را حل می‌کنند، رفاه عمومی را بالا می‌برند و با تکثر ثروت و قدرت، آزادی اقتصادی و سیاسی جامعه را ارتقا می‌دهند.

سوال اینجا است که با سرمایه‌ای اندک چه کارهایی می‌شود کرد؟ اولین گزینه که به ذهن می‌رسد، راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی است. اما در خانه با این پول اندک چه کار می‌شود کرد؟

گزینه یک: غذای خانگی

رستوران، تهیه غذا و کافی‌شاپ یک گزینه خیلی وسوسه‌کننده و سودآور است. اما راه‌اندازی رستوران به سرمایه‌ای چند میلیاردی نیاز دارد.

اگر شما برای راه‌اندازی رستوران خود مصمم هستید، کار را از تهیه غذای خانگی شروع کنید. می‌توانید کار خود را تنها با یک یا دو نوع غذا کلید بزنید. مثلا با کوکوی سبزی و کوکوی سیب‌زمینی.

با ابزار USP خدمات خود را متفاوت کنید.

با ابزار USP خدمات خود را متفاوت کنید. از سبزی و سالاد تازه استفاده کنید. به مشتری این حس را بدهید که غذای شما واقعی خانگی است و با گزینه‌های دیگر فرق می‌کند.

در قیمت رقابت کنید. این روزها در تهران با رقمی حدود 10 هزار تومان نمی‌شود غذای خوبی خرید. در این قیمت، یک کوکو سبزی خانگی با ماست و سبزی‌ تازه، حسابی مشتری خواهد داشت.

گزینه دو: خدمات نرم‌افزاری

با بیست میلیون تومان می‌توانید یک کامپیوتر خوب بخرید و به‌صورت دورکاری به ارائه خدمات نرم‌افزاری به شرکت‌ها و افراد حقیقی بپردازید. این کسب‌وکار خانگی می‌تواند کسب‌وکاری B2B باشد که بجای افراد به شرکت‌ها خدمات می‌دهد.

این خدمات هرچیزی می‌توانند باشند: روتوش عکس، طراحی سه‌بعدی قالب، طراحی سایت یا تدوین فیلم و موسیقی.

کسب‌و‌کار خانگی ارزان

مک‌بوک پرو 13 اینچ و ریزر بلید اسلیث دو گزینه قدرتمند و ارزان هستند.

برای خود یک پایگاه رسانه‌ای درست کنید. نمونه کارهای خود را در اینستا و توییتر بگذارید. صادقانه شرایط خود را توضیح دهید و از دیگران بخواهید با به اشتراک گذاشتن نمونه کارها بازار شما را گسترش دهند. با کسانی که شغلی مشابه شما دارند ارتباط بیشتری داشته باشید.

وقت‌های خالی خود را برای خودتان کار کنید. صفحه‌ اینستا یا توییتر شما، نمونه کار شما است. تا جایی که می‌توانید آن را زیبا، چشم‌نواز و مفید کنید.

گزینه سوم: عکاسی

می‌دانم، می‌دانم، بسیاری از عکاس‌های حرفه‌ای هم درآمد کافی ندارند. منظورم این نیست که یک دوربین بخرید و از خیابان عکس بگیرید و منتظر ثروت بنشینید، اتفاقی که معمولا نمی‌افتد.

یک زمینه تخصصی پیدا کنید: عکاسی صنعتی، کودکان، غذا و غیره. عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی عمومی و تخصصی به اشتراک بگذارید. نمونه کار خود را برای مشتری‌های احتمالی بفرستید.

برای مثال اگر در عکاسی از غذا متخصص شوید، می‌توانید به رستوران‌ها مراجعه کنید تا از غذاهای آن‌ها برای اینستاگرام، چاپ در منو و قراردادن در اپ‌های سفارش آنلاین غذا استفاده کنند.

عکاسی می‌تواند شغل بسیار پر درآمدی باشد. فقط یک لحظه فکر کنید که ثروتمندان برای داشتن یک پروفایل پیکچر حرفه‌ای چقدر حاضرند پول خرج کنند!

گزینه چهارم: مدیر پیج اینستاگرام!

این مورد شاید کمی عجیب به‌نظر برسد. اما غیرممکن نیست و می‌توانید از این راه درآمد کسب کنید. اما چطور؟

شاید شما به‌خوبی بدانید که چطور می‌شود نیم میلیون فالوئر جذب کرد. برای اثبات مهارت خود حتما باید صفحه شخصی جذاب با فالوئرهای بالا داشته باشید. حالا مشتری‌های شما کسانی هستند که می‌خواهند فالوئرهای خود را از چند هزار به چندصدهزار برسانند.

لازم نیست سروصدا راه بیندازید و تبلیغات گسترده کنید. اگر پنج مشتری داشته باشید که ماهی 2 میلیون به شما بدهند، درآمد خیلی خوبی خواهید داشت.

شرکت‌ها و صفحه‌های رسمی هم مدیر شبکه اجتماعی می‌خواهند. این‌ صفحات برای رسیدن به چندصدهزار مخاطب فعال و ارگانیک حاضرند پول خوبی بپردازند.

گزینه پنجم: طراحی رزومه!

یک مثال قدیمی وجود دارد که وقتی آمریکایی‌ها با رویای یافتن طلا راهی می‌سی‌سی‌پی شدند، کسی که به آن‌ها بیل فروخت از بقیه ثروتمندتر شد!

آدم‌های زیادی دنبال کار هستند، اما نمی‌دانند که چطور باید یک رزومه حرفه‌ای بنویسند. این مشکل در نوشتن رزومه‌های انگلیسی (برای موقعیت شغلی و تحصیلی خارج از کشور) خیلی شدید‌تر است.

آدم‌های زیادی دنبال کار هستند، اما نمی‌دانند که چطور باید یک رزومه حرفه‌ای بنویسند.

بیشتر مردم در بهترین حالت از نسخه‌های پیش‌آمده در Microsoft Word استفاده می‌کنند و نمی‌توانند با ایندیزاین کار خود را پیش ببرند.

کاور لتر، موتیویشن لتر و ایمیل رسمی به دانشگاه از جمله دیگر مواردی است که می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد. این کسب‌وکار خانگی به هزینه و صرف زمان اندکی نیاز دارد.

گزینه ششم: کیک خانگی

درست کردن یک چیزکیک خانگی که از تمام چیزکیک‌های بازار بهتر باشد، کار بسیار ساده‌ای است.کافی است چند ویدیوی یوتیوب ببینید و چندباری هم تمرین کنید.

از قدرت شبکه‌های مجازی غافل نشوید. عکس‌های زیبا، ویدیوی مشتری‌ها در حال امتحان کردن چیزکیک شما و حتی به اشتراک‌گذاشتن فیلم «آموزش درست‌کردن بهترین چیزکیک دنیا» می‌تواند در برندینگ شما اثر داشته باشد.

کسب‌وکارهای خانگی کیک

چیزکیک نیویورکی یکی از محبوب‌ترین کیک‌های جهان است.

اگر مواد اولیه مرغوب بخرید و دل به کار بدهید، خیلی زود کارتان می‌گیرد و معروف می‌شوید. برای خودتان پیش نیامده که برای امتحان‌کردن یک کیک معروف از این سر شهر به آن سر شهر بروید؟ دیگران هم مثل شما منتظر اتفاق‌های هیجان‌انگیز هستند.

کیک خانگی شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا شاید بتوانید کیک وگان، کیک کتوژنیک و کیک مناسب‌برای بیماران دیابت هم درست کنید.

از کسب‌وکار خانگی تا ثروت

مهم نیست کدام یک از ایده‌های بالا را انتخاب کنید. حتی شاید ایده‌ای بهتر داشته باشید. اما چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

1- قطعا ماه‌های اول خیلی سخت خواهد بود. اگر ماه اول هیچ فروشی نداشتید، ناامید نشوید. این وضعیت کاملا طبیعی است.

2- شغل دوم داشته باشید. داشتن یک آب‌باریکه، تحمل اولین سال دشوار را در کسب‌وکار خانگی ساده‌تر می‌کند.

3- استراتژی داشته باشید. آشپزخانه کوچک شما قرار است به معروف‌ترین رستوران شهر تبدیل شود. به اولین نشانه‌های موفقیت راضی نشوید.

4- استخدام کنید! از استخدام‌کردن نترسید. اگر ده متخصص برای شما کار کنند، مثل این است که ده تخصص جدید داشته باشید. بهترین‌ها را جذب کنید و آن‌ها را راضی نگه دارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من چهل و یک ساله همه راه ها رفتم هنوز یک پسر بی پول مجردم

    • پریا

      ای جان مثل خودمی

    • محمد

      درست عین من

    • ناشناس

      خوشبحالت مجرد بی پولی ما که متعهل بیپولیم چه کنیم

    • Mojahed

      اشتباهت همینه همه راهها را رفتی قدرت در تمرکز است اگر از اول و تمام این وقت تو گاری میو میفروختی تا حالا باغ دار و تاجر میوه می بودی ولی اپسوس که هم دنبال یک شبه میلیونر شدن هستند

  • ناشناس

    با سلام،
    ممنون از ارائه ایده های متفاوت در استارت آپ.
    چگونه می توانیم در صفحه اینستاگرام خود، تبلیغ بگیریم؟

    • فرزاد فخری‌زاده

      اگر صفحه پر مخاطب داشته باشید، شرکت‌ها خودشون سراغ شما میان برای تبلیغ. همین‌طور می‌تونید برای مدیریت صفحه‌های اجتماعی این شرکت‌ها باهاشون همکاری داشته باشید. البته لازمه که فوت و فن کار رو خوب یاد بگیرید.

    • ناشناس

      منم میخواستم همین سوال و بپرسم ،منم فالوفر زیاد دارم چطوری میتوانم از صفحه اینستاگرام خود تبلیغ بگیرم از این راه درآمد داشته باشم؟؟؟

  • ناشناس

    اگه بتونم این پول رو بگیرم باش خیارشورگیری می‌کنم

  • انسان

    هیییچچچچ کاری در ایران ب موفقیت نمیرسه
    چون مسولان کشور همشون دزد هستن

  • ناشناس

    دوستان یه پیشنهاد خوب دارم برای همگی
    با کمترین سرمایه ی ممکن بیایید وارد بورس ایران بشید
    و فقط در دارویی ها و مواد خوراکی و برقی سهام داری کنید
    میدونم هر کدومتون که بیاد یه خدا خیرت بده هم به میگید حداقل

  • احمد

    واسه پیشرفت باید یه حقوق و درآمد ثابتی داشته باشین و پس انداز ثابت و در کنارش اینکارارو انجام بدین

  • ناشناس

    کلیشه ای و سهل انگارانه بود…لطفا وقتی داتش ندارید چیزی نگید