خبر فوری:

حجم ویدیو: ۱۵.۸۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۵ دانلود ویدیو

تبعات قطعی اینترنت در کسبوکارهای مجازی

لشگر شکست خورده دیجیتال مارکترها

شاغلین در فضای دیجیتال صرفا آنلاین شاپ‌ها نیستند. دیجیتال مارکترها، فریلنسرهای تولید محتوا، از دیگر گروه‌هایی هستند که از اختلال اینترنت آسیب بیشتری می‌بینند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اختلال اینترنت در ماه‌های اخیر آسیب‌های شدیدی را به فعالان فضای مجازی به خصوص صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی وارد کرد. اما باید بدانیم که شاغلین در فضای دیجیتال صرفا آنلاین شاپ‌ها نیستند. دیجیتال مارکترها، فریلنسرهای تولید محتوا و استارتاپ‌هایی که محصول مبتنی بر فضای دیجیتال دارند، از دیگر گروه‌هایی هستند که از اختلال اینترنت آسیب به مراتب بیشتری نسبت به سایر فعالان فضای مجازی می‌بینند.

در چنین شرایطی اولین ایده‌ای که به ذهن کارفرمایان می‌رسد، تعدیل نیروی کار است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای تعدیل نیرو از سمت سرمایه‌گذاران تحت فشار قرار می‌گیرند. برای چنین امری نیز همیشه فعالان بخش دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، گزینه‌های اول هستند، چرا که با کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی، فعالین این عرصه زودتر شغل خود را از دست می‌دهند.

آمارهایی که از سایت‌های کاریابی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته نشان می‌دهد، طی دو ماه اخیر یعنی در مهر و آبان ۱۴۰۱ نسبت به مرداد و شهریور امسال، مشاغل مرتبط با شبکه‌های اجتماعی بیشترین آسیب را دیده‌اند و در این بازه زمانی تعداد آگهی‌های شغلی ثبت‌شده از سوی کارفرما در این گروه ۷۲ درصد کاهش یافته است. سئو و دیجیتال مارکتینگ نیز حوزه‌های دیگری هستند که در این دوران به ترتیب با کاهش ۲۸ درصد و ۲۴ درصد در تعداد آگهی ثبت‌شده مواجه شده‌اند.

فریلنسرها دیگر گروهی هستند که از اختلال اینترنت آسیب فراوانی می‌بینند. علیرضا صفری، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، پیرامون چالش‌های فریلنسرها در شرایط فیلترینگ به تجارت‌نیوز گفت: فریلنسر کسی است فضای کاری‌اش را با توجه به بستری که در فضای دیجیتال وجود داشته، تنظیم کرده است. اساس کار فریلنسری بستگی به این دارد که پلتفرمی وجود داشته باشد که مخاطب، آن پلتفرم را بپذیرد تا متناسب با آن پلتفرم از فریلنسر خدمات بگیرد.

در این شرایط فریلنسر اگر بخواهد از پلتفرمی که فیلتر شده به پلتفرمی دیگر (مثلا اپلیکیشن داخلی) برود، مجبور است دوباره زبان مخاطب پلتفرم جدید را یاد بگیرد که قطعا چنین اتفاقی یک شبه رخ نمی‌دهد. در چنین شرایطی ما بیش از اینکه کسب‌وکارها را از دست بدهیم، با از دادن نیروی انسانی مواجه هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.