حجم ویدیو: ۱۶.۷۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۶ دانلود ویدیو

معرفی ۸ ورزشگاه جام جهانی قطر:

استادیوم البیت؛ میزبان پرحاشیه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲

امشب دیدار پرحاشیه و حساس افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ بین تیم‌های ملی قطر و اکوادور در استادیوم البیت شهر الخور برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، استادیوم البیت نخستین ورزشگاه از بین ۸ مجموعه ورزشی قطر است که میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است. امشب دیدار پرحاشیه و حساس افتتاحیه بین قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت برگزار شد.

ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت یکی از بزرگترین استادیوم‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که در ۴۳ کیلومتری دوحه و در شهر الخور واقع شده است.

ساخت و طراحی

ساخت این ورزشگاه از سال ۲۰۱۵ و با هدف میزبانی جام جهانی آغاز شد و تا فوریه ۲۰۲۰ نیز ادامه داشت. این استادیوم با الهام از شکل خیمه‌های عربی ساخته‌ شده که نمادی از تاریخ قطر است. اما نکته تکان‌دهنده کشته شدن تعداد زیادی از کارگران در مراحل ساخت البیت بوده که اعتراض بسیاری از نهادهای بین‌المللی را در پی داشته است.

موقعیت جغرافیایی

البیت بین هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی بیشترین فاصله را از مرکز شهر دوحه دارد. البیت در شهر الخور واقع شده و برای تسهیل دسترسی تماشاچیان، سیستم حمل و نقل گسترده‌ای دارد.

امکانات

تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی، برای خنک‌سازی فضای داخلی ورزشگاه البیت مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه علاوه بر استادیوم دارای مرکز خرید و بیمارستان تخصصی است.

مهمترین بازی‌ها در استادیوم البیت

استادیوم البیت امشب میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. همچنین این ورزشگاه بزرگ میزبان پنج بازی از مرحله گروهی و همچنین سه بازی در مراحل یک‌شانزدهم، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.