حجم ویدیو: ۱۱.۲۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۹ دانلود ویدیو

انتخابات چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟ (پادکست)

در حالی که بسته‌های حمایتی دولت نتوانسته روند منفی بورس را به پایان برساند، به عقیده کارشناسان یکی از عوامل تاثیرگذار بر ادامه روند بورس در سال جاری، انتخابات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمانی که شاخص کل بازار سهام از اواسط مرداد سال ۹۹ روندی نزولی در پیش گرفت، صحبت از اصلاح بازار به میان آمد، اما این اصلاح آنقدر ادامه داشت که حالا شاخص کل که زمانی از مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی هم عبور کرده بود حالا در کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کند.
در این میان سیاست‌گذاران و مقامات دولتی بارها وعده حمایت از بورس و بازگشت شاخص به روند صعودی را دادند ولی هر چه کردند به در بسته خوردند و اعتماد از دست رفته سهامداران به بورس هیچگاه بازنگشت. یک گواه این ادعا هم میزان مشارکت در عرضه‌های اولیه سال ۱۴۰۰ است. در حالی که مشارکت در عرضه اولیه به پنج میلیون نفر هم رسیده بود اما حالا کمتر از ۲٫۵ میلیون نفر در این عرضه‌ها شرکت می‌کنند که بخش بزرگی از آنها هم این عرضه‌ها را ناخواسته و از سوی کارگزاری‌ها با ته مانده حسابشان خریداری می‌کنند.
با این وجود کارشناسان معتقدند که یکی از عوامل تاثیرگذار بر تعیین روند بورس در ادامه سال می‌تواند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشد. اما این انتخابات چگونه می‌تواند بر شاخص کل بورس اثر بگذارد.
در این پادکست تجارت‌نیوز نحوه تاثیر انتخابات بر بورس از سوی چند تحلیلگر بورس مورد بررسی قرار گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.