کد مطلب: ۶۷۷۱۷۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با احمد عزیزی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی:

مقصد اقتصاد ایران کجاست؟

بر سر این موضوع که حفظ ارزش پول ملی، اصلی‌ترین وظیفه بانک مرکزی است، بین کارشناسان اجماع نظر وجود دارد. وظیفه‌ای که اگر به درستی انجام می‌شد شاهد نهادینه شدن معضل تورم مزمن در اقتصاد ایران نبودیم. دولت‌های مختلف نیز همواره شعارهای جذابی در جهت کنترل تورم سر داده‌اند. در مقاطعی این معضل تا حدودی

بر سر این موضوع که حفظ ارزش پول ملی، اصلی‌ترین وظیفه بانک مرکزی است، بین کارشناسان اجماع نظر وجود دارد. وظیفه‌ای که اگر به درستی انجام می‌شد شاهد نهادینه شدن معضل تورم مزمن در اقتصاد ایران نبودیم. دولت‌های مختلف نیز همواره شعارهای جذابی در جهت کنترل تورم سر داده‌اند. در مقاطعی این معضل تا حدودی تحت کنترل درآمده اما در طول این پنجاه سال عمدتا کشور با تورم بالایی مواجه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر دولت ابراهیم رئیسی وعده‌های متنوعی درباره موضوع کنترل تورم ارائه کرده که هریک منشا ابهاماتی در بین اقشار مختلف جامعه هستند. آیا سیاست‌های دولت سیزدهم و بانک مرکزی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور می‌شود؟
احمد عزیزی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی و از مدیران باسابقه در حوزه بانکداری کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز به ماجرای تورم و مسیری که اقتصاد ایران طی می‌کند پرداخته است.

گفتگو: سهند اینانلو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.