خبر مهم:

حجم ویدیو: ۲۶.۴۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۳ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش چشمگیر همبستگی طلا و بیت‌کوین

طبق گزارش بلومبرگ، همبستگی ۴۰ روزه بیت‌کوین و طلا به نزدیک ۰٫۵۰ رسیده. این درحالی است که همین رقم در ماه اوت در محدوده نزدیک به صفر قرار داشت. از طرفی استراتژیست‌های بانکی آمریکا متوجه کاهش همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص S&P و Nasdaq شدند. طبق گفته فعالان حوزه کریپتو، بیت‌کوین همچنین یک همبستگی مثبت

طبق گزارش بلومبرگ، همبستگی ۴۰ روزه بیت‌کوین و طلا به نزدیک ۰٫۵۰ رسیده. این درحالی است که همین رقم در ماه اوت در محدوده نزدیک به صفر قرار داشت. از طرفی استراتژیست‌های بانکی آمریکا متوجه کاهش همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص S&P و Nasdaq شدند. طبق گفته فعالان حوزه کریپتو، بیت‌کوین همچنین یک همبستگی مثبت رو به کاهش با شاخص S&P نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از این رو سرمایه‌گذاران ممکن است با وجود شرایط عدم اطمینان در سطح کلان و وضعیت نزولی بازار رمزارز، بیت‌کوین را به عنوان پناهگاه امن نسبی در نظر گرفته باشند.

افزایش همبستگی طلا و بیت‌کوین خبر مثبتی است؟

همواره در پی ناآرامی‌های اقتصادی، مردم هجوم می‌آورند تا پول نقد خود را در قالب دارایی‌های مختلف پارک کنند. دارایی مورد علاقه اکثر سرمایه‌گذاران معمولا املاک و مستغلات یا طلا است. تورم کنونی، بازار ملک و طلا را به عنوان گزینه مناسب بعدی قرار داده است. هرچند این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را به عنوان گزینه جایگزین برای سرمایه‌گذاری ببینند.

یک شرکت تحقیقاتی نیز گزارش داده همبستگی بیت‌کوین و طلا در بالاترین حد سالانه خود قرار دارد. از طرفی تقویت دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای فیات مانند پوند و یورو، همراه با افزایش مکرر نرخ بهره توسط فدرال رزرو به عنوان دلایل افزایش این همبستگی، در کنار عوامل دیگر شناخته می‌شود.

چارلی موریس، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری معتقد است با تقویت دلار در بحبوحه سیاست‌های پولی، همبستگی بین این فلز و بیت‌کوین «بیش از حد معمول» باقی بماند. البته موریس همچنین انتظار دارد تا اواسط سال ۲۰۲۳، یا شاید زودتر، دلار دیگر به این شکل نباشد و در ادامه طلا و بیت‌کوین به همبستگی کم یا منفی گذشته بازگردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.