حجم ویدیو: ۱۱.۳۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۴۰ دانلود ویدیو

پیش‌بینی هفتگی بورس

بازار سرمایه رشد می‌کند؟

زمزمه افزایش نرخ سود بانکی باز هم شدیدتر شده و خبر از نرخ ۲۱ درصد به گوش می‌رسد. هرچند افزایش سود بانکی دست کم از نظر روانی بر بازار ما اثر منفی می‌گذارد. اما باید قبول کنیم که بانک مرکزی این نرخ را نه برای بازار سرمایه بلکه بر اساس سیاست‌های پولی و کنترل تورم اتخاذ می‌کند و از این جهت نمی‌توان خرده‌ایی به بازار گرفت.

سارا فلاح، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هفته آخر تیر ماه نیز مانند سایر هفته‌های تابستان هفته کم رمق و کم حجمی برای بورس بود. یکی از دلایل آن بسته بودن نزدیک به ۲۰۰ نماد مهم و اثرگذار بازار بود که به دلیل برگزاری مجمع تعطیل شده بودند. این روزها گزارش‌های کدال همراه با اخبار مجامع مهمترین مولفه‌هایی است که بازار به آن توجه نشان می‌دهد و طبیعتا سهم‌هایی که در سال‌های گذشته تقسیم سود بالاتری داشتند، بیشتر مورد توجه هستند.

وی ادامه داد: زمزمه افزایش نرخ سود بانکی باز هم شدیدتر شده و خبر از نرخ ۲۱ درصد به گوش می‌رسد. هرچند افزایش سود بانکی دست کم از نظر روانی بر بازار ما اثر منفی می‌گذارد، اما باید قبول کنیم که بانک مرکزی این نرخ را نه برای بازار سرمایه بلکه بر اساس سیاست‌های پولی و کنترل تورم اتخاذ می‌کند و از این جهت نمی‌توان خرده‌ای به بازار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.