حجم ویدیو: ۲۷.۶۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۲ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار مسکن در کما

گزارشات پیرامون وضعیت بازار مسکن حاکی از قفل شدن معاملات در حوزه خرید و فروش املاک و مستغلات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارشات پیرامون وضعیت بازار مسکن حاکی از قفل شدن معاملات در حوزه خرید و فروش املاک و مستغلات است.

کارشناسان اعتقاد دارند اغلب سرمایه‌گذاران ملکی به امید رونق بازار در صورت مشخص شدن نتیجه برجام، فعلا معاملات را متوقف کرده‌اند.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد متقاضیان مصرفی هم در دو ماه گذشته نتوانستند پای معاملات بیایند، یکی از دلایل این امر نیز شانه خالی کردن بانک ها از ارائه تسهیلات بانکی به خریداران مسکن است. هرچند این گروه از متقاضیان در بازار مسکن امید داشتند تا قیمت‌ها با کاهش همراه شود، اما باتوجه به مذاکرات فرسایشی برجام، شاهد دلسردی این دسته از خریداران هستیم.

از طرفی می‌توان گفت روند فعلی بازار مسکن در افزایش معاملات فسخ شده نقش بسزایی داشته است.

اما در همین شرایط نیز عده ای از عرضه کنندگان دست بالاتر را در بازار مسکن داشتند. بنا به گزارش مرکز آمار ۵۲ درصد از معاملات مسکن در مرداد ماه شامل خانه های کمتر از ۸۰ متر بودند، این در حالی است که بزرگ متراژها اقبال چندانی در روند معاملات نداشتند. مشاهدات نیز حاکی از بالاتر بودن دست فروشندگان خانه‌های کوچک متراژ است.

البته نکته جالب این است که خانه‌های قدیمی‌ساز هم با تقاضای نسبتا بالایی مواجه شده اند. کارشناسان اعتقاد دارند دلیل این امر تنوع بالای تسهیلات بانکی است که به این گروه تعلق می‌گیرد.

به اعتقاد کارشناسان دلیل ریشه‌ای تری برای رکود بازار مسکن وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به سیاست‌های غیرواقع بینانه و غیراصولی دولت در این حوزه اشاره کرد. حتی برخی معتقدند وضعیتی که این روزها در بازار شاهدش هستیم نتیجه حواشی جاری در وزارتخانه‌ایست که قرار بود بانی ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال باشد. وزارتخانه ای که هدایتش با رستم قاسمی است و منصوبان و نزدیکانش در هفته های اخیر حواشی بسیاری را ایجاد کرده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.