حجم ویدیو: ۴.۵۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

آینده بازار دلار، طلا و بیت‌کوین / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۰ آذر

بازار سهام در بازار امروز روند نزولی داشت. رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته روند منفی داشتند. قیمت طلا و دلار با ثبات نسبی همراه بودند. به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود و برخی از تحلیلگران عقیده دارند اگر این محدوده از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار ریزش

بازار سهام در بازار امروز روند نزولی داشت. رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته روند منفی داشتند. قیمت طلا و دلار با ثبات نسبی همراه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود و برخی از تحلیلگران عقیده دارند اگر این محدوده از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار ریزش می‌کند.

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار و ۳۰۰ دلار قرار دارد که اگر این محدوده از دست برود ریزش تا محدوده ۴۰ هزار دلار ادامه دارد اما کارشناسان عقیده دارند اگر خبر بدی به بازار نرسد محدوده ۴۰ هزار دلار از دست نمی‌رود.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس ارزهای دیجیتال در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بازار گفت: محدوده ۴۸ تا ۵۳ هزار دلار محدوده‌ای است که احتمالا بیت‌کوین می‌تواند بازگشت روند را تجربه کند اما من هنوز سفارش‌های قدرتمند در بازار نمی‌بینم.

اخبار مثبت برای رمزارزها

قاسمی عقیده دارد خبرهایی مانند قانون‌گذاری رمزارزها، تایید ETF بیت‌کوین و تورم ۶/۸ درصد آمریکا می‌توانند اخبار مثبتی برای بازار رمزارزها باشند.

بورس

بازار سهام در امتداد افت‌های فرسایشی هفته‌های گذشته امروز نیز با افت شاخص کل مواجه بود. شاخص کل وارد کانال یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد شد.

در حالی که عده‌ای از کارشناسان به تاثیر مثبت افزایش قیمت خودرو و بازگشایی لیدرهای خودرویی در بورس امیدوار بودند، خساپا و خودرو امروز دو نماد منفی تاثیرگذار در شاخص کل بودند. علاوه بر این کگل، شفقن و فولاد نیز تاثیر منفی زیادی در شاخص کل داشتند.

فردا لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود، آینده بازار سهام تا حدود زیادی به بودجه بستگی دارد. حال باید دید طبق زمزمه‌های مثبتی که امروز از بودجه به گوش رسید، لایحه برای بورس خوش‌خبر خواهد بود یا نه؟

پیمان حدادی در این رابطه به تجارت‌نیوز گفت: عمده رفتار بازار امروز متاثر از نوسانات قیمتی دو سهم خودرو و خساپا بود. با توجه به بازگشایی این دو سهم امروز با افزایش عرضه گروه خودرویی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: نرخ بهره بین‌بانکی امروز کاهش جزئی داشت. این موضوع یکی از موارد چالش‌برانگیز هفته‌های گذشته بود که این هفته از سر راه بازار کنار رفت. موضوع مذاکرات نیز برای بازار مهم است. اخبار ضد و نقیضی از طرفین مذاکره‌کننده می‌رسد که فعالان بازار سرمایه را محتاط کرده است.

هفته نوسانی در انتظار بورس

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار به دنبال محک اراده مسئولین در خصوص اجرایی کردن وعده کاهش زیان خودروسازان و همچنین فروش بلوکی سهام آن‌ها است. عامل تاثیر گذار دیگر در بازار امروز نرخ ارز بود. این موضوع از اخبار برجامی تبعیت می‌کند و به دلیل ابهام در نتیجه مذاکرات کماکان در فاز نوسانی و سردرگم است.

طلا و ارز

قیمت دلار این روزها نوسانات زیادی دارد و هر سیگنال منفی از مذاکرات، بازار را با تلاطم مواجه می‌کند. در چنین شرایطی تاثیر برجام بر دلار چیست؟ حجت‌ قندی، اقتصاددان معتقد است احیای برجام، در درازمدت دلار را ارزان نمی‌کند. او در عین حال می‌گوید: «دلار» در ایران به موجودی مقدس تبدیل شده و حساسیت نسبت به قیمت آن باید کاهش یابد.

آیا احیای برجام تورم را در بازارهای ایران کنترل می‌کند؟ پاسخ حجت‌ قندی، اقتصاددان به این پرسش، منفی است.

به اعتقاد او، در کوتاه‌مدت احتمالا دلار افزایش قیمت چشمگیری نداشته باشد اما با توجه به شاخص‌های کلان اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های اشتباه ارزی، به نظر می‌رسد شوک بعدی به این بازار در فاصله‌ای کوتاه‌تر از معمول رخ دهد.

قیمت اونس جهانی طلا با ثبات تقریبی قیمت امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۳ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۲ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۱۱ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.