حجم ویدیو: ۴.۹۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

آینده طلا و دلار / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۶ دی

شاخص کل بورس در معاملات امروز به روند صعودی خود بازگشت. قیمت طلا و سکه کاهش بسیار کمی را ثبت کردند. به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام رشد ۱۶ هزار واحدی در شاخص کل داشت. همانطور که اکثر کارشناسان تجارت‌نیوز نیز پیش‌بینی می‌کردند وضعیت بورس این هفته متعادل و مثبت است. علی عصاری، کارشناس بازار

شاخص کل بورس در معاملات امروز به روند صعودی خود بازگشت. قیمت طلا و سکه کاهش بسیار کمی را ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سهام رشد ۱۶ هزار واحدی در شاخص کل داشت. همانطور که اکثر کارشناسان تجارت‌نیوز نیز پیش‌بینی می‌کردند وضعیت بورس این هفته متعادل و مثبت است.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد وضعیت بازار این هفته تا به اینجا خوب بود. دلیل این رشد انتشار اخبار مثبت برای بازار بود.

وی ادامه داد: سیگنال‌های مثبتی که از طرف سیاست‌مداران مخابره شد، رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص و حذف قانون ۲۰ درصد راه را برای بازار سهام باز کرد. البته طوفان فضای مجازی نیز یکی از مهمترین عوامل رشد بورس طی روزهای اخیر است.

رمزارزها

این روزها اخبار فاندامنتال خیلی مهمی برای بازار رمزارزها وجود ندارد اما دامیننس بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد تقاضا در بازار رمزارزها بهبود پیدا کرده است.

کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین برای شروع روند صعودی خود ابتدا باید مقاومت ۵۳ هزار دلار را پشت سر بگذارد.

اگر بیت‌کوین محدوده ۵۳ هزار دلار را نشکند احتمالا تا محدوده حمایت ۴۷ هزار دلار که همان میانه کانال رنج این ارز است ریزش می‌کند.

طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد رشد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ در بازار جهانی طلا اثرگذار بود و به یکی از موانع رشد اونس تبدیل شد.

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران گسترش بازار رمزارزها را در بازار طلا موثر می‌داند. او اعتقاد دارد در سال‌های گذشته دارایی‌ها بیش‌تری در بازار طلا در سطح جهانی وجود داشت اما رشد بازار رمزارزها در بازار طلا اثرگذار بود.

کشتی‌آرای حرکت سرمایه‌ها به سمت بازار رمزارزها را یکی ازعوامل کاهش تقاضا در اونس جهانی و ناکامی رسیدن اونس جهانی به مرز دو هزار دلار می‌داند.

او در ادامه اشاره کرد که دلایل دیگری همچون شیوع بیماری‌های جدید و نوسان در وضعیت اقتصاد جهانی ازعوامل موثر در نوسان‌های اونس جهانی در سال ۲۰۲۱ بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.