حجم ویدیو: ۴۰.۳۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۵:۰۵ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر مذاکرات بر بازار سرمایه / پیش‌بینی روند شاخص کل (ویدئو)

نشست ایران و چهار قدرت جهانی برای مذاکره در مورد احیای برجام، پس از چندین ماه، دوباره از سر گرفته می‌شود. تاثیر مذاکرات بر بازار سرمایه چیست؟ به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز همراه با علی عباسیان و سامان کریمی‌شاد، کارشناسان بازارهای مالی در یک لایو اینستاگرامی به بررسی آینده بورش و شاخص کل

نشست ایران و چهار قدرت جهانی برای مذاکره در مورد احیای برجام، پس از چندین ماه، دوباره از سر گرفته می‌شود. تاثیر مذاکرات بر بازار سرمایه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز همراه با علی عباسیان و سامان کریمی‌شاد، کارشناسان بازارهای مالی در یک لایو اینستاگرامی به بررسی آینده بورش و شاخص کل پرداختند.

بورس، بدترین بازار ۸ ماه اخیر

بازار سهام در شهریور امسال تنها بازار با بازدهی منفی بوده و در تابستان امسال هم نسبت به دیگر بازارها از نظر بازدهی عقب مانده است.

در ۱۰۰ روز نخست دولت سیدابراهیم رئیسی نیز بورس کمترین بازدهی را در بین بازارهای مالی داشته.

همچنین در در ۸ ماهه نخست سال جاری، بازار سرمایه با شش درصد، کمترین رشد درا در میان بازارها تجربه کرده است.

عباسیان در رابطه با بورس در سال ۹۹ گفت: متاسفانه مردم ما در بورس خیلی هیجانی رفتار کردند و اتفاقاتی که در سال ۹۹ افتاد در تاریخ بورس ایران بی‌سابقه بود و متاسفانه همانطور که در سال ۹۹ هیجانی خرید کردیم الان داریم هیجانی سهام خود را می‌فروشیم.

تاثیر مذاکرات بر بازار سرمایه

این کارشناس در رابطه پیش‌بینی بازار سهام بیان کرد: اگر برجام به نتیجه برسد دلار ارزان می‌شود و احتمال ریزش بازار وجود دارد اما من فکر نمی‌کنم شاخص کل بورس از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش بیشتری داشته باشد. پیش‌بینی می‌کنم اگر دولت اوراق عرضه نکند شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رشد کند.

کریمی‌شاد در رابطه با بورس گفت: من احساس می‌کنم که توافق نزدیک است و به نظرم اگر توافق شکل بگیرد شاخص کل ریزش می‌کند اما اگر توافقی صورت نگیرد شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رشد می‌کند.

ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز در رابطه با اخبار مذاکرات اظهار کرد: مقامات آمریکایی ادعا کردند تحریم‌های مربوط به برجام را لغو می‌کنیم اما روزنامه کیهان امروز نوشته که تا پایان سال مذاکره‌ای شکل نمی‌گیرد.

چقدر از سرمایه خود را به سبد بورسی اختصاص دهیم؟

سبد سرمایه‌گذاری به مولفه‌های زیادی بستگی دارد اما یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سبد سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری است.

سامان کریمی‌شاد گفت: به نظرم در حال حاضر بدترین کار سرمایه‌گذاری در دلار است اما طلای آبشده می‌تواند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری باشد و به نظرم باید حدود ۲۰ درصد از سرمایه را در بازار طلا سرمایه‌گذاری کرد. اما من چون شغلم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است حدود ۵۰ درصد سرمایه‌ام را در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کننم.

این کارشناس در مورد بورس ایران گفت: به نظرم بعد از مشخص شدن تکلیف مذاکرات می‌توان به بازار سهام هم امیدوار شد و می‌توان ۳۰ درصد سرمایه را در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.

عباسیان در رابطه با سبد سرمایه‌گذاری بیان کرد: سبد سرمایه‌گذاری به ریسک‌‌پذیری و شغل افراد بستگی دارد. به نظرم می‌توان حدود ۲۰ درصد سرمایه را به طلا و قسمت کوچکی را به ارز دیجیتال اختصاص داد و من چون شغلم بورس است بقیه سرمایه‌ام را به بورس اختصاص می‌دهم.

عباسیان در رابطه با سایر بازارها گفت: اگر سرمایه زیادی داشته باشیم می‌توانیم در بازار مسکن سرمایه‌ذاری کنیم این بازار بلندمدت است و ریسک کمی دارد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.