کد مطلب: ۷۹۳۲۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه کیف پول ارز دیجیتال خود را امن نگه داریم؟

قرار گرفتن دارایی‌های دیجیتال در مکانی امن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال است. برای تامین امنیت حداکثری کیف ‌پول ارز دیجیتال، نیاز است کاربر، برخی نکات امنیتی را رعایت کند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار گرفتن دارایی‌های دیجیتال در مکانی امن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال است. برای تامین امنیت حداکثری کیف ‌پول ارز دیجیتال، نیاز است کاربر، برخی نکات امنیتی را رعایت کند.
آمار دو میلیارد دلاری دزدی‌ از کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران با این نکات امنیتی ناآشنا هستند! اما این نکات امنیتی که کاربر باید آنها را رعایت کند چیست؟

استفاده از رمز عبور پیچیده

کاربران کیف ‌پول‌های نرم‌افرازی یا کیف‌ پول‌های سرد باید از رمزهای عبور پیچیده شامل اعداد، حروف بزرگ و‌ کوچک و کاراکتر‌ها استفاده کنند و آن را در مکانی امن یادداشت و نگهداری کنند.

به اشتراک نگذاشتن عبارت کلیدی

نباید به هیچ‌ عنوان عبارت کلیدی ۱۰ تا ۱۲ کلمه‌ای یا عددی کیف‌پول را با کسی به اشتراک گذاشت. در صورت دسترسی به این عبارت کلیدی، برداشت دارایی‌های دیجیتال کاربر برای هر فردی ممکن خواهد بود.

استفاده از کیف‌پول‌های ارز دیجیتال معتبر

استفاده از کیف‌پول‌های سرد و فیزیکی، امن‌ترین روش نگهداری ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند چرا که اتصالی به اینترنت ندارند. در صورت انتخاب کیف ‌پول‌های گرم و متصل به اینترنت، کیف‌پول‌های شناخته شده بازار و با تاریخچه کمترین میزان حمله‌های هکری، بهترین گزینه هستند.

اطمینان یافتن از امنیت دستگاه

یکی از راه‌های نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال، اطمینان کسب کردن از امنیت دستگاه و سیستمی است که کیف‌پول ارز دیجیتال بر روی آن قرار گرفته است. برای جلوگیری از دسترسی هکر‌ها به دارایی‌ها باید یک آنتی‌ویروس مناسب روی سیستم کاربر نصب شود.

فعال‌ کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

در کنار انتخاب رمز عبور قوی و پیچیده، فعال کردن احراز هویت دو مرحله بسیار موثر است. به نحوی که پس از وارد کردن شماره کاربری و رمز عبور، پیامک یا ایمیلی به آدرس ثبت شده‌ کاربر ارسال و هویت وی در این مرحله احراز شود.

عدم استفاده از وای‌فای در مکان‌های عمومی

استفاده از وای‌فای عمومی شانس افشا شدن اطلاعات شخصی کاربر از جمله اطلاعات کیف‌پول‌ ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد. در صورت نیاز به استفاده از وای‌فای عمومی، اتصال به فیلترشکن مطمئن برای پنهان‌ کردن آی‌پی و جلوگیری از دزدی اطلاعات، موثر خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.