حجم ویدیو: ۳۱.۳۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۲۱ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت اجازه افزایش پهنای باند اینترنت را ندارد!

این روزها اینترنت کشور بیش از گذشته دچار اختلال است؛ کاربران گلایه‌های فراوانی از کندی سرعت، اختلالات و عدم دسترسی‌ها عنوان می‌کنند. اما دلیل این همه مشکلات چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حامد بیدی کارشناس فناوری‌ اطلاعات معتقد است جدا سازی پهنای باند داخلی و خارجی که در حال وقوع است نقض اصل بی‌طرفی شبکه به حساب می‌آید. این کارشناس باور دارد شورای عالی فضای مجازی طبق روال گذشته علیرغم افزایش نیاز مردم اجازه افزایش پهنای باند را به دولت نمی‌دهد. او در مورد عدم دریافت کدهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و… می‌گوید تمام پیامک‌های حاوی کلمه کد و نام یکی از این شبکه‌های اجتماعی با منبع داخلی یا خارجی به نظر می‌رسد که مسدود می‌شود. ییدی همچنین عدم شفافیت موجود را ناشی از پاسخگو نبودن مسئولان ارزیابی می‌کند؛ او اعلام می‌کند این موضوع راهی برای نپذیرفتن مسئولیت از سوی ایشان است.
او همچنین می‌گوید نیروهای فنی معتقدند داده‌های رمزنگاری شده بین کاربران و سرور پلتفرم‌های خارجی احتمالا در جایی به شیوه مدیریت شده در حال رمزگشایی‌ست و داخل داده‌ها رصد می‌شود. در نهایت این کارشناس فناوری اطلاعات چنین اقداماتی را باعث اختلالات گسترده و کندی بسیار بالای سرعت اینترنت در کشور قلمداد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.