حجم ویدیو: ۴۶.۴۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۵۸ دانلود ویدیو

مولدسازی؛ بازی در اتاق بسته

به گزارش تجارت‌نیوز، مولدسازی؛ طرحی عجیب و پر ابهام در اتاقی در بسته. «از مصوبه عجیب و محرمانه مولدسازی چه می‌دانیم؟»؛ تمام ماجرا از همین پرسش توسط یک رسانه در بستر توئیتر آغاز شد. بعد از این سوال مهم بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اقدام به انتشار متن مصوبه مولدسازی کرد؛ مصوبه‌ای که دو سال

به گزارش تجارت‌نیوز، مولدسازی؛ طرحی عجیب و پر ابهام در اتاقی در بسته. «از مصوبه عجیب و محرمانه مولدسازی چه می‌دانیم؟»؛ تمام ماجرا از همین پرسش توسط یک رسانه در بستر توئیتر آغاز شد. بعد از این سوال مهم بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اقدام به انتشار متن مصوبه مولدسازی کرد؛ مصوبه‌ای که دو سال اعتبار دارد و در این مدت هر قانون و مقرراتی که در تضاد با آن باشد، لغو خواهد شد! این تنها مورد عجیب این مصوبه در کنار محرمانه بودن آن نیست؛ یکی دیگر از موارد عجیب آن مصونیت قضایی به 7 عضو منتخبِ شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست که یک بدعت محسوب می‌شود.

همین موارد سبب شده تا برخی آن را کاپیتولاسیون داخلی و گروهی دیگر آن را بخشش دارایی‌های مردم با اسم رمز مولدسازی بنامند. با اینحال دولت می‌گوید به دنبال فروش اموال راکدی است که روی دستش مانده و فروش آنها به جبران کسری بودجه‌اش کمک می‌کند.

تجارت‌نیوز در گفتگو با جعفر خیرخواهان، اقتصاددان به بررسی ابهامات، ایرادات و آثار این مصوبه پر سروصدا پرداخته است که در این ویدئو مشاهده می‌کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.