حجم ویدیو: ۴۰.۹۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۷ دانلود ویدیو

نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال برگزار شد

معادن ایران هوشمند می‌شوند؟!

در روزهایی که بالغ بر نیمی از معادن ایران به دلیل نبود ماشین‌آلات مورد نیاز تعطیل هستند و بسیاری از معدن‌چیان در نبود حمایت‌های لازم از کار بیکار شده‌اند، برخی رویای هوشمندسازی معادن را در سر می‌پرورانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که بالغ بر نیمی از معادن ایران به دلیل نبود ماشین‌آلات مورد نیاز تعطیل هستند و بسیاری از معدن‌چیان در نبود حمایت‌های لازم از کار بیکار شده‌اند، برخی رویای هوشمندسازی معادن را در سر می‌پرورانند. اما آیا ایران می‌تواند به سمت معدن‌کاری دیجیتال پیش برود؟

نگاهی به وضعیت معادن جهان نشان می‌دهد کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و استرالیا در هوشمندسازی معادن پیشگام هستند.

این کشورها با استفاده از امکانات پیشرفته اینترنتی و تجهیزات مدرن، ربات‌ها و تکنسین‌هایی را پرورش می‌دهند که دخالت انسانی در کشف و بهره‌برداری از معادن به حداقل برسد.

این در حالی است که در ایران، حتی اینترنت موبایل و شبکه خانگی همواره با اختلالات گسترده‌ای مواجه است و اجرای طرح صیانت همچنان در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این، دولت و کارفرمایان در پرداخت دستمزد کارگران هم مانده‌اند.

حال نگاهی به ابزارآلاتی که در نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال به نمایش گذاشته شده‌اند نشان می‌دهد هوشمندسازی معادن در ایران به استفاده از دوربین‌هایی که شبیه به سنسور دنده عقب خودروسازان هستند محدود می‌شوند.

از این رو بسیاری از تحلیلگران و فعالان معدنی، صحبت از هوشمندسازی معادن ایران را بازی با کلمات و یک شوی تبلیغاتی می‌دانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.