حجم ویدیو: ۵.۱۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

واکنش بازار دلار و طلا به مذاکرات / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز هشتم آذر

قیمت دلار در بازار امروز روند افزایشی داشت. شاخص بورس به مذاکرات واکنش منفی نشان داد و با افت شاخص همراه بود. در بازار طلا و سکه روند صعودی قیمت‌ها ادامه داشت. به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در ابتدای امروز با رشد حدود ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل کار خود را آغاز کرد. اما در میانه

قیمت دلار در بازار امروز روند افزایشی داشت. شاخص بورس به مذاکرات واکنش منفی نشان داد و با افت شاخص همراه بود. در بازار طلا و سکه روند صعودی قیمت‌ها ادامه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ابتدای امروز با رشد حدود ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل کار خود را آغاز کرد. اما در میانه بازار به تدریج از سرعت این رشد کاسته شد و در نهایت شاخص کل با ۴۱۸۳ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل طی چند روز گذشته در یک روال نزولی قرار گرفته است. امروز شاخص به یک میلیون ۳۶۵ هزار واحد رسید. لذا دوشنبه را می‌توانیم برای شاخص کل نقطه عطفی بدانیم.

وی افزود: به نظرم شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد.

بازار رمزارزها

اگرچه بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مقاومت محدوده ۵۵ تا ۵۶ هزار دلار را پشت سر گذاشته اما کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین برای شروع روند صعودی باید سقف قبلی خود را پشت سر بگذارد.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با پیش‌بینی بازار در کوتاه‌مدت گفت: بازار در کوتاه‌مدت روندی رنج دارد چون بعد از روند صعودی تا سقف تاریخی بسیاری از نهنگ‌ها و کسانی که در کف قیمتی بیت‌کوین خریدند سیو سود می‌کنند. همانطور که شاهد بودیم روی محدوده ۶۰ هزار دلار سفارش فروش برای سیو سود به شدت زیاد بود.

قاسمی در رابطه با احتمال از دست رفتن محدوده حمایتی ۵۳ هزار دلار گفت: احتمال از دست رفتن محدوده حمایتی ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار وجود دارد اما به نظرم این احتمال بسیار کم است. زمانی که بیت‌کوین سقف قبلی خود را زد عرضه بیت‌کوین توسط نهنگ‌های صرافی کراکن شروع شد و نهنگ‌های دیگر در گف قیمتی بیت‌کوین‌ها را جمع کردند و به نظر می‌رسد خریدها در محدوده حمایتی توسط خریداران بلندمدت انجام شده و این می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد.

قیمت رمزارزها به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است و ممکن است در زمان انتشار این ویدئو قیمت‌ها تغییراتی داشته باشد.

اثر مذاکرات به بازار طلا و ارز

معامله‌گران در بازار طلا و سکه نگاهی به قیمت اونس طلا دارند. در صورتی که در روز دوشنبه، اونس طلا در مسیر صعودی قرار بگیرد، ‌‌احتمال افزایش قیمت سکه وجود دارد.

علی صدیقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره شرایط بازار طلا و سکه در روزهای مذاکرات گفت: فعلا هیچ خبر اثرگذاری از مذاکرات منتشر نشده است و همین مساله باعث شده بازارا فعلا به مذاکرات واکنشی نداشته باشد.

قیمت دلار در پایان معاملات روز یکشنبه در بازار متشکل و سنا کاهشی بود اما قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان باقی ماند. این روند در معاملات امروز هم ادامه داشت و اختلاف نرخ ارز صرافی ملی با بازار آزاد به حدود سه هزار تومان رسید.

علی صدیقین از ضد و نقیض‌های بازار دلار و این اختلاف قیمت‌ها گفت و توضیح داد: در معاملات پشت خطی روز دوشنبه (قبل از شروع مذاکرات) قیمت دلار در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا کاهشی بود اما در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان باقی ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.