حجم ویدیو: ۱۶.۴۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

پیش‌بینی طلا و سکه / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۷ آذر

شاخص کل بورس امروز روند صعودی داشت. قیمت دلار نوسان زیادی را ثبت نکرد. قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشتند. اتریوم بر خلاف بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی را ثبت کرد. به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص ترس و طمع در محدوده ترس شدید قرار دارد و دامیننس اتریوم در مقابل بیت‌کوین به شدت

شاخص کل بورس امروز روند صعودی داشت. قیمت دلار نوسان زیادی را ثبت نکرد. قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشتند. اتریوم بر خلاف بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص ترس و طمع در محدوده ترس شدید قرار دارد و دامیننس اتریوم در مقابل بیت‌کوین به شدت افزایش پیدا کرده است.

در نمودار چهارساعته ارز دیجیتال بیت‌کوین اولین حمایت در محدوده ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار قرار دارد اما کارشناسان عقیده دارند این حمایت زیاد معتبر نیست و احتمالا بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار ریزش می‌کند.

کارشناسان عقیده دارند محدوده ۴۰ هزار دلار محدوده حیاتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و ریزش بیشتر از این ناحیه باعث می‌شود تا بازار مدتی طولانی اصلاح کند.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار یک روزه بیت‌کوین روی عدد ۳۷ قرار دارد و فعلا این شاخص سیگنالی برای بازار ندارد

اندیکاتور مکدی در نمودار روزانه در حال صدور سیگنال خرید است و این می‌تواند سیگنال خوبی برای بازار باشد.

بورس

کارشناسان عقیده دارند بورس به دلیل جلسه وزارت اقتصاد و تصویب ۱۰ بند حمایتی از بازار سرمایه مثبت شد اما مثبت شدن چند روزه به درد بازار نمی‌خورد و تا زمانی که ارزش معاملات بورس به ۵ هزار میلیارد تومان نرسد روند صعودی بورس شروع نشده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام حدود ۲۱۶ نماد در بازده مثبت و ۱۱۶ نماد در بازده منفی معامله شدند.

سیگنال‌های مثبت بورس

عشقی، رئیس سازمان بورس گفته است: تقویت بازار در دستور کار است و بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شده است. صندوق تثبیت تقویت می‌شود و علاوه بر ردیف بودجه ۱۴۰۱، نزدیک ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت به شکل نقد و سهم تزریق می‌شود.

دومین سیگنال مثبت برای بازار می‌تواند نزدیک شدن قیمت دلار نیما به دلار بازار آزاد باشد.

طلا و ارز

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی قیمت دلار امروز شنبه ۲۷ آذر با ۱۴ تومان افزایش، ۲۷,۴۳۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۴۲ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۴۰۶ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین با کمی کاهش نرخ ۱۷۹۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۶ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۷ ثبت شده است.

پیش‌بینی مسیر اونس جهانی

منتشر شدن ویروس اومیکرون و اثرات آن در بازارهای جهانی از یک طرف و از طرفی سیاست‌های مالی آمریکا برای تقویت شاخص دلار و کنترل تورم، عوامل موثر در روند نزولی و نوسانی اونس طلا بودند.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره اخبار منتشر شده گفت و توضیح داد: سیاست‌‎های مالی آمریکا در چند وقت گذشته و برای ماه‌های آینده کنترل و افزایش ارزش دلار است. همین مساله موجب می‌شود اونس جهانی و حتی قیمت نفت افزایش زیادی نداشته باشند.

این کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد به دلیل افزایش تلاش برای تقویت ارزش دلار، افزایش اونس طلا بعید است.

طباطبایی بر این عقیده است که تا اعلام نرخ تورم بعدی توسط بانک مرکزی آمریکا، اونس جهانی در همین محدوده قیمت نوسان می‌کند و افزایش و کاهش چشم‌گیری ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.