حجم ویدیو: ۱۴.۸۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش‌بینی طلا و سکه / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۳ آذر

شاخص بورس امروز روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داد. قیمت دلار و طلا روند کاهشی داشتند اما در مقابل قیمت سکه افزایشی بود. به گزارش تجارت‌نیوز، همانطور که تجارت‌نیوز قبلا پیش‌بینی کرده بود بازار روندی نزولی به خود گرفت و محدوده حمایت خود را از دست داد و احتمالا تا ۴۰ هزار دلار ریزش

شاخص بورس امروز روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داد. قیمت دلار و طلا روند کاهشی داشتند اما در مقابل قیمت سکه افزایشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که تجارت‌نیوز قبلا پیش‌بینی کرده بود بازار روندی نزولی به خود گرفت و محدوده حمایت خود را از دست داد و احتمالا تا ۴۰ هزار دلار ریزش می‌کند.

امیر بیات، کارشناس بازار رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی می‌کنم که ریزش بازار تا محدوده ۴۰ تا ۴۱ هزار دلار ادامه داشته باشد. اما انتظار ندارم بازار از این محدوده بیشتر ریزش کند.

بیات عقیده دارد اگر محدوده حمایت ۴۰ هزار دلار از دست برود بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کند.

برخی تصور می‌کنند که در صورتی که بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار ریزش کند روند صعودی بلندمدت بیت‌کوین تمام می‌شود اما این تصور غلط است و اگر از سال ۲۰۱۳ یک کانال صعودی برای بیت‌کوین رسم کنیم متوجه می‌شویم که کف کانال صعودی بلندمدت محدوده ۲۰ هزار دلار است و تا زمانی که بیت‌کوین زیر ۲۰ هزار دلار نشود روند صعودی بلندمدت پابرجاست.

بورس

شاخص کل بورس امروز نیز با ۳۷۰۰ واحد ریزش در کانال یک میلیون ۲۹۱ هزار واحد قرار گرفت. رشد گروه شیمیایی از میانه بازار باعث شد از شدت ریزش شاخص کل کاسته شود. با اینکه بورس امروز نیز کار خود را منفی به پایان رساند اما نسبت به دو روز گذشته که شاخص حدود ۵۰ هزار واحد ریخته بود، وضعیت بهتری داشت.

شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب با ۰٫۲۹ و ۱٫۰۷ افت داشتند. امروز وضعیت نمادهای بزرگ و لیدرها از گروه‌های کوچک بهتر بود. در حالی که خودرویی‌ها همچنان صف فروش هستند، وضعیت شیمیایی‌ها و فولادی‌ها با خبر تعیین سقف برای نرخ خوراک اندکی بهتر شده است.

خودرو و وغدیر امروز بیشترین تاثیر منفی و فولاد و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. کمند، خودرو و پالایش ارزشمندترین نمادهای معامله شده در بازار امروز بودند و پرحجم‌ترین‌ها نیز خودرو، خساپا و خپارس بودند.

طلا و ارز

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر با ۱۸ تومان کاهش، ۲۷,۴۶۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۶۹ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۴۵۳ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۳ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۷۰ ثبت شده است.

ماجرای طلای قاچاق در بازار چیست؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز، در مورد کالای قاچاق در بازار، توضیح داد: ممکن است از چند سال گذشته که قاچاق‌هایی در این زمینه وجود داشت کالاهایی در بازار وجود مانده باشد اما طبیعتا آمار رسمی از آن وجود ندارد.

همچنین رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد در شرایط کنونی با توجه به شرایط موجود در بازار و محدودیت‌ها و سختی‌هایی که وجود دارد قاچاق در صنعت طلا بسیار کم است و شاید وجود نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.